به ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت پذیرفت:

آغاز به‌کار قرارگاه تحول اجتماعی امیر‌المومنین‌(ع) شهرستان قشم

قرارگاه تحول اجتماعی امیرالمومنین‌(ع) شهرستان قشم، به ریاست افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم به عنوان دبیر قرارگاه، آغاز به‌کار کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در این جلسه گفت: امروز دغدغه کاهش آسیب‌های اجتماعی به دغدغه تمام مسئولان و دلسوزان جامعه در کشور و شهرستان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: تا پیش از این فعالیت‌هایی زیادی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده، اما به دلیل اینکه این اقدامات منسجم نبوده، خروجی مطلوب حاصل نشده است؛ اما با تجمیع قوا و برنامه‌ها در قالب یک قرارگاه فراگیر، امید می‌رود در آینده نتایج مثبت به دست آید.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم‌؛ این قرارگاه از ۱۴کارگروه تخصصی تشکیل شده و در نخستین گام هر کارگروه باید ریشه مشکلات و عوامل بروز آسیب را شناسایی و برای برطرف ساختن آنها برنامه‌ریزی کند.

فتح‌الهی افزود: ۵آسیب حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و کاهش ازدواج جزو مهم‌ترین مسائلی هستند که باید به قید فوریت برای برطرف ساختن آنها برنامه‌ریزی کرد.

 

هیچ دانش‌آموزی در قشم نباید از تحصیل بازبماند

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به نزدیک بودن سال تحصیلی، تصریح کرد: به صورت خاص باید روی اقدامات فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس برنامه‌ریزی کنیم تا فرصت از دست رفته پرورش در مدارس به دلیل شیوع کرونا جبران گردد.

وی تاکید کرد: هیچ دانش‌آموزی در قشم نباید به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بازماند و باید در فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس، با همکاری سایر دستگاه‌های حمایتی این دانش‌آموزان ساماندهی شوند تا با خیالی آسوده در مدرسه حضور یابند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان با همت جهادی، مشکلات ‌اجتماعی را در قشم به طور چشمگیری کاهش داد و حتی در برخی مسائل به صفر رساند و قشم را به عنوان یک الگوی موفق در کشور معرفی کرد.

در ادامه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم در بخش دیگری از این جلسه اظهار کرد: در این قرارگاه با برنامه‌ریزی مناسب باید از ظرفیت نخبگان جزیره، معتدمین و شیوخ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا افزود: از همه فعالان این حوزه به‌ویژه مسئولان کارگروه‌ها تقاضا داریم با تمام همت و کوشش خود وارد میدان شوند.

به گفته وی؛ هدف ما در این قرارگاه نه تنها کاهش آسیب‌های اجتماعی، بلکه ارتقای وضعیت علمی، اقتصادی و فرهنگی افراد در معرض آسیب است و به امید خدا با یکپارچه شدن برنامه‌ها در این حوزه موفق خواهیم شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم در پایان یادآور شد: تریبون نماز جمعه فرصت مناسبی برای تبیین مسائل فرهنگی می‌باشد و از تمام ائمه‌جمعه شهرستان درخواست داریم به این موضوع ورود کنند.

همچنین، امام‌جمعه اهل سنت قشم در این جلسه اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی باید در دو حوزه پیشگیری و درمان پیگیری شوند و برای پیشگیری به ریشه‌یابی دقیق مشکلات نیاز است.

شیخ عبدالرحیم خطیبی ادامه داد: تضعیف بنیان‌های ایمان، اخلاق و تربیت خانوادگی از مهم‌ترین دلایل گسترش مشکلات هستند که باید مردم به آنها حساس باشند.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی نیز یکی دیگر از ریشه‌های آسیب های اجتماعی است و باید برای کاهش فقر به ویژه فقر مطلق چاره‌ای اندیشیده شود.

شیخ خطیبی، کاربرد نامناسب فضای مجازی را یکی دیگر ازعوامل بروز آسیب برشمرد و افزود: ساماندهی فضای افسار گسیخته مجازی امروز به یکی از دغدغه‌های مهم در کشور تبدیل شده است.

امام‌جمعه اهل سنت قشم در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت برای کاهش آسیب‌ها باید احساس مسئولیت اجتماعی در تک‌تک افراد جامعه تقویت شود تا هر کسی در حوزه خانوادگی و اجتماعی برای ایجاد زندگی بهتر احساس تکلیف کند.

گفتنی است، در پایان جلسه احکام مسئولان کارگروه‌های ۱۴گانه قرارگاه تحول اجتماعی امیرالمومنین‌(ع) شهرستان قشم، توسط رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعطا شد.