با حضور مشاور رئیس‌جمهور انجام گرفت:

آغاز مرحله توسعه کارخانه کشنده‌های دیزلی و افتتاح طرح نساجی در شیراز

با حضور سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، کارخانه کشنده دیزلی کلنگ‌زنی شد و کارخانه نساجی پلی‌پروپیلن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، با حضور سعید محمد، کارخانه کشنده دیزلی با ۸۰۰میلیارد تومان اعتبار اولیه، توان تولید ۵هزار دستگاه کامیونت را در سال دارد و با افتتاح آن برای ۸۰۰نفر به صورت مستقیم و ۵هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است، این کارخانه هم‌اکنون سالانه ۳هزار دستگاه کشنده دیزلی تولید می‌کند.

دومین طرح، بهره‌برداری از کارخانه نساجی پلی‌پروپیلن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز بود که در این کارخانه سالانه ۳هزار و ۵۰۰تن کیسه‌های بافته و لمینت تولید می‌شود.

برای راه‌اندازی این طرح یک میلیارد و ۲۵۰هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی و ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی جذب شده است. در پی راه‌اندازی این کارخانه، ۸۰نفر مشغول به کار می‌شوند.

براساس این گزارش، با توسعه و افتتاح دو طرح صنعتی در شیراز، برای ۸۸۰نفر اشتغال‌زایی صورت می‌پذیرد.

گفتنی است، سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز سه‌شنبه (۲۰اردیبهشت‌ماه) به منظور حضور در نشست یک روزه مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی، به منطقه ویژه اقتصادی شیراز سفر کرد.

در این نشست یکروزه، مسائل و مشکلات مناطق ویژه اقتصادی به‌ویژه راهکارهای تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی» در این مناطق بررسی می‌شود.

لازم به ذکر است، مناطق ویژه اقتصادی سهم عمده‌ای از تولید ناخالص داخلی، صادرات و اشتغال‌زایی کشور را به خود اختصاص داده و امید می‌رود با بهبود نسبی شرایط اقتصادی این مناطق بتوانند نقش اساسی در جهش اقتصادی کشور داشته باشد.