دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت:

آمادگی ایران جهت یکپارچه‌سازی خدمات گمرکی و ترانزیتی با روسیه

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، بر یکپارچه‌سازی خدمات گمرکی و ترانزیتی ایران و روسیه تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، «حجت‌الله عبدالملکی» عصر چهارشنبه (۱۸آبان‌ماه)، در دیدار با «ایگور لویتین» دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه و هیات همراه، به تشریح مشوق‌های مالیاتی و معافیت‌های گمرکی در مناطق آزاد کشور پرداخت و گفت: مناطق آزاد ایران از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار هستند و می‌توانند با مزیت‌های قانونی خود به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کشور روسیه خدمات‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه هدف ما یکپارچه‌سازی خدمات گمرکی و ترانزیتی بین دو کشور ایران و روسیه است، افزود: در نشست با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان توافق شد تا با همکاری مناطق آزاد چابهار، انزلی و دو منطقه آزاد روسیه، خط ترانزیتی امن، سریع و به‌صرفه را برای روسیه و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر فراهم کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: در نظر داریم منطقه آزاد مشترک ایران و روسیه را به‌زودی تشکیل دهیم تا کشورهای حاشیه دریای خزر نیز از منافع و مزایای آن برخوردار شوند و این منطقه به محلی برای حضور فعالان اقتصادی این کشورها تبدیل گردد.

همچنین، دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه نیز در این نشست از آمادگی شرکت‌های روسی برای گسترش همکاری با ایران و توسعه خطوط ریلی و ترانزیتی خبر داد.

«ایگور لویتین» ابراز امیدواری کرد به‌زودی شاهد امضای یادداشت تفاهم همکاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور ایران و روسیه در مناطق آزاد برای توسعه مبادلات و سرمایه‌گذاری‌های مشترک باشیم.