در بازدید میدانی سعید محمد از جزیره هرمز مطرح شد:

آمادگی منطقه آزاد قشم برای کمک به حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی جزیره هرمز

در جریان سفر صبح امروز (2تیرماه) مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به استان هرمزگان؛ سعید محمد به همراه افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از جزیره هرمز بازدید کردند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، جزیره ۷هزار نفری هرمز‌، با وجود آن‌که در محدوده مسئولیت مناطق آزاد نیست، اما مشکلات عدیده‌ موجود در این جزیره و درخواست‌های مردمی باعث شکل‌گیری بازدید میدانی هیاتی از مسئولین مناطق آزاد از این جزیره شد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در این سفر که با هدف احصاء مشکلات این جزیره و استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد قشم برای رونق گردشگری این جزیره در جنوب کشور، صورت گرفت، گفت: با کفش‌های آهنین، وظایف محوله در حوزه مسئولیت خود را پیگیر هستیم و در این مسیر خسته نخواهیم شد.

سعید محمد همچنین از تنظیم پیشنهادی به منظور استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد قشم برای حل ‌مسائل جزیره هرمز خبر داد و اظهار داشت: در صورت موافقت دولت، منطقه آزاد قشم برای کمک به مردم عزیز این جزیره برای حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی موجود در آن، آمادگی کامل دارد.

همچنین، افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این بازدید اظهار کرد: طبق نظر مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مکلف شده‌ایم در حد توان، مسائل مناطق مجاور منطقه را نیز مسائل خود بدانیم و در رفع آنها مشارکت نماییم.

گفتنی است، این سفر سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی را شاید به نوعی بتوان آغاز فاز جدیدی از مدیریت وی بر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور قلمداد کرد.

لازم به ذکر است، جزیره هرمز، یکی از پتانسیل‌های مهم برای جذب گردشگر در جنوب کشور است.