رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر منطقه آزاد قشم اعلام كرد:

آمار گردشگران جزیره قشم از مرز نیم میلیون نفر فراتر رفت

رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم گفت: آمار گردشگران ورودي به جزيره زيباي قشم تا ظهر امروز (شنبه ۵فروردين‌۱۴۰۲) مرز نيم ميليون نفر را پشت سر گذاشت.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم که عادل پیغامی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم هم حضور داشت، اعلام کرد: از ۲۵اسفند سال گذشته تا ظهر پنجمین روز از فروردین امسال، تعداد ۵۱۰هزار گردشگر از سه مسیر هوایی، زمینی و دریایی وارد جزیره قشم شدند.

وی با اعلام آمار گردشگران ورودی به قشم در ۹,۵روز گذشته، ۳برابر کل جمعیت این شهرستان است، افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر انجام شده در کمیته‌های ۱۷گانه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، در ارائه خدمات به انبوه میهمانان و گردشگران جزیره، هیچ‌گونه محدودیت و نگرانی نداریم.

فتح‌الهی تصریح کرد: ثبت ۵۱۰هزار گردشگر به قشم تا ظهر امروز در مقایسه با مدت مشابه سال‌۱۴۰۱، نشان از رشد ۲۰درصدی سفرها به قشم این سرزمین آب و آفتاب در جنوب کشور است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با اشاره به نظرخواهی‌های انجام شده از میهمانان ورودی به قشم، بیان داشت: ۸۰درصد مصاحبه‌شوندگان با اظهار رضایت از سفر به این جزیره، ادامه سفر به قشم را جزو برنامه‌های آتی خود اعلام کردند.

شایان ذکر است، نام جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره غیرمستقل جهان در لیست دارندگان ژئوپارک جهانی قرار دارد و ژئوسایت‌های منحصر‌به‌فرد آن ازجمله طولانی‌ترین غار نمکی جهان، دره تندیس‌ها، تنگه چاهکوه، سایت تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، دره ستاره‌ها، جزایر ناز، خلیج دلفین‌ها و جنگل‌های دریایی حرا به عنوان بخشی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه در طول سال شمار زیادی از علاقه‌مندان طبیعت را به این جزیره می‌کشاند.