مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد:

ابزارهای استراتژیک لازمه تحقق توسعه گردشگری و تجاری در کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه آیین افتتاح 8طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری در جزیره کیش، بر اهمیت برخورداری از ابزارها و زیرساخت‌های موردنیاز جهت توسعه گردشگری و تجاری «بانک آفشور و بورس بین‌الملل» تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز با نوید آینده‌ای روشن با اتحاد و همدلی همه ساکنان جزیره کیش، اظهار داشت: از ۴راه مواصلاتی، در کیش از دو راه «خودوریی و ریلی» محروم هستیم و با توجه به محدودیت‌ها، مشکلات و سختی‌های راه بندری، تنها راه ماندگار برای توسعه گردشگری و تجاری این جزیره، مسیر هوایی است.

وی در رابطه با این که ۳۰سال گذشته برای ثبت شرکت کیش‌ایر با هدف توسعه ناوگان هوایی این منطقه اقدام شده است، افزود: ماهیت فرآیند واگذاری این ایرلاین پس از بررسی‌های لازم نشان می‌دهد که این واگذاری مشکل حقوقی دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص حل مشکلات واگذاری شرکت هواپیمایی کیش به سازمان خصوصی‌سازی، اذعان نمود: با برگزاری جلساتی با اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مراجع مرتبط با خصوصی‌سازی، ضمن به‌کار گرفتن تمام تلاش خود و استدلال‌های لازم، مباحث حقوقی و فنی این موضوع را ارائه کردیم.

کشاورز با اشاره به تاکید ویژه معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان مبنی‌بر این که کیش به عنوان جزیره نیازمند یک ایرلاین است، اظهار کرد: باید پاسخگوی خواسته‌های به‌حق مردم درخصوص افزایش پروازها به مقصد کیش باشیم.

وی با بیان این که از راه زمینی و ریلی محروم هستیم و نباید این موضوع نادیده گرفته شود، عنوان کرد: مذاکراتی با تمام ایرلاین‌ها برای افزایش پروازها به مقصد کیش داشتیم و این موضوع با جدیت تمام در دستورکار قرار گرفته است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با ارتقاء کیفیت مناطق آزاد در بحث‌های تجاری و مالی که به عنوان مهم‌ترین چشم‌انداز و هدفی که دنبال می‌شود، گفت: به طور حتم در آینده نه‌چندان دور با یک برنامه تحولی، نسبت به توسعه گردشگری در حوزه‌های مختلف اقدام خواهیم کرد.

کشاورز اظهار داشت: ظرف یک‌ماه آینده از برنامه تحولی در حوزه گردشگری رونمایی می‌کنیم و پایه‌گذار و رکن اصلی این مهم بخش خصوصی و اصناف کیش هستند.

وی با بیان این‌که برای ۳۶۵روز از سال برنامه مدونی در دستورکار داریم، افزود: تمام ظرفیت‌های موجود در بخش‌های خصوصی و دولتی در حوزه‌های مختلف ازجمله گردشگری باید ارتقاء یابد.

کشاورز با اشاره به این‌که از ظرفیت‌های موجود در کیش استفاده بهینه نشده است، تصریح کرد: نخستین کار تحولی که کار بزرگی در طراحی می‌باشد، طرح جامع ساماندهی سواحل کیش است که از مهم‌ترین مزیت‌ها این منطقه محسوب می‌شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: این طرح دارای ۳۲زون و با طرح‌های مختلف است که بسته‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری برای عرضه به فعالان اقتصادی آماده شده، که این اقدام مهم یک تحولی در حوزه گردشگری برای کیش به ارمغان خواهد آورد.

گفتنی است، معاون اول رئیس‌جمهور تعداد ۸طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری جزیره کیش را به ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۴هزار میلیارد تومان از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.