مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از محل ایجاد نمایشگاه دائمی و فروشگاه صنایع دستی قشم بازدید کرد:

ارائه دست‌سازه‌های جامعه محلی در نمایشگاه دائمی و فروشگاه صنایع‌دستی قشم

حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان، از محل پروژه ایجاد نمایشگاه دائمی و فروشگاه صنایع دستی بازدید کرد و از نزدیک ظرفیت، امکانات و موانع اجرای این پروژه را با مقامات و مسئولان آن مورد ارزیابی قرار داد و رهنمودها و دستورات لازم را برای پیشبرد این پروژه ارائه و صادر کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیر ژئوپارک جهانی قشم هدف از اجرای این پروژه را اختصاص بخشی از فضای فاز سوم توسعه موزه این ژئوپارک که به نمایش جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و مردم‌شناسی قشم اختصاص دارد، به موضوع صنایع دستی اعلام کرد و گفت: این پروژه شامل راه‌اندازی نمایشگاه دائمی و فروشگاه محصولات صنایع دستی و سوغات محلی جزیره قشم در پر رفت و آمد‌ترین نقطه شهر است‌.

علیرضا امری‌کاظمی با اشاره به اینکه در موزه ژئوپارک جهانی قشم در سه فاز به معرفی جاذبه‌های زمین شناسی، محیط زیست و ویژگی‌های تاریخی فرهنگی پرداخته می‌شود،‌‏ درباره اشیاء، مجموعه‌ها و ماکت‌های این موزه توضیحاتی داد و افزود: موزه ژئوپارک به همه موضوعات جزیره قشم ازجمله نشانه‌های حضور انسان‌های اولیه تا نمونه‌های صنایع دستی عصر معاصر و محیط زیست آن پرداخته است.

وی گفت: شاید مهم‌ترین و جالب‌ترین بخش این موزه، مربوط به ماکت سه‌بعدی و طبیعی جزیره باشد که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است و در یک نگاه می‌توان تمامی جزییات جغرافیایی و ریخت‌شناسی جزیره را در این ماکت مشاهده کرد‌.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم یادآور شد: بدیهی است که با ایجاد نمایشگاه صنایع دستی در این مکان، علاوه بر تکمیل بخش‌های آن، جذابیتی مضاعف به موزه افزوده می‌شود و جایگاه شایسته و مناسبی برای معرفی و ارائه صنایع دستی ارزشمند تولید شده توسط جامعه محلی قشم ایجاد خواهد شد.

گفتنی است موزه ژئوپارک جهانی قشم در شهر قشم، ضلع شمالی بازار ستاره قشم واقع شده است.