اقدامات معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در راستای توسعه جزیره:

ارزش ۷هزار میلیارد ریالی طرح‌های عمرانی در حال اجرا در منطقه آزاد کیش

14طرح عمرانی در حوزه‌های فرودگاهی، بندری و شهری با رقمی بالغ بر 7هزار و 320میلیارد ریال در جزیره کیش در دست اجرا است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حوزه معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در سال‌های اخیر برنامه‌های توسعه‌ای فراوانی در حوزه زیرساخت‌های فرودگاهی، بندری و شهری در دستورکار خود قرار داده تا با بسترسازی‌های مناسب، زمینه برای ارتقا هرچه بیشتر سطح کیفی ارائه خدمات به ساکنان، گردشگران و سرمایه‌گذاران این منطقه فراهم شود.

تکمیل ترمینال جدید فرودگاه، اتمام باند جنوبی و ارتقاء سیستم روشنایی آن، تامین تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری تا حد استانداردهای مطلوب و بهره‌برداری از برج مراقبت جدید ازجمله برنامه‌هایی است که در حوزه فرودگاه مورد توجه معاون و مدیران بخش‌های مختلف معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

تامین به‌روزترین تکنولوژی‌ها و تجهیزات بندری، ساخت فاز دوم و بهره‌برداری از پایانه کانتینری بندرگاه کیش، بهره‌برداری از اسکله ۳۵هزار تنی، توسعه ناوگان دریایی و توسعه بندر چارک و آفتاب نیز برنامه‌های این مجموعه برای توسعه و گسترش زیرساخت‌های بندری جزیره همچنین بهسازی زیرساخت‌های شهری ازجمله توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب و شبکه انتقال فاضلاب، تامین آب شیرین و برق پایدار از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان منطقه آزاد کیش در حوزه معاونت عمرانی می‌باشد.

بر‌اساس این گزارش عملیات ساخت پایانه جدید فرودگاه بین‌المللی کیش، تکمیل هلی‌پورت و هلی‌پد فرودگاهی، ساخت پایگاه سوخت‌رسانی فرودگاه و ساختمان امنیت پرواز و بازسازی سقف ساختمان فرودگاه، از اهم فعالیت‌هایی است که با سرمایه‌گذاری دولتی و رقمی بالغ بر ۶هزار و ۵۰۰میلیارد ریال در منطقه آزاد کیش در حال اجرا می‌باشد.

بهسازی و نوسازی انبارهای سرپوشیده شماره۳، ۵ و ۷ و تعمیرات جزئی ۱۱انبار مجتمع انبارهای بندر تجاری، اعلام و اطفای حریق اسکله‌های سوختی و کالا و شناور‌، ساخت انبارهای غربی بندر تجاری به همراه سیستم انتقال بار از دریا به خشکی، خرید و ساخت پست‌های برقGIS ، اجرای طرح روشنایی خورشیدی بزرگراه خلیج فارس و احداث سازه SBRمدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شمال، از دیگر طرح‌های عمرانی جزیره کیش است که بیش از ۵۲۰میلیارد ریال هزینه به دنبال خواهد داشت.

ساخت مدرسه ۱۸کلاسه نوبنیاد، بازسازی و بهسازی سالن‌های اسکواش همچنین مرمت و مقاوم‌سازی کاخ مرجان نیز با رقم ۳۰۰میلیارد ریال از طرح‌های در دست اقدام سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه عمرانی محسوب می‌شود.

گفتنی است، آیین بهره‌برداری و یا آغاز عملیات اجرایی ۲۴طرح عمرانی و توسعه‌ای دیگر نیز در بخش‌های صنعتی‌، نیمه‌صنعتی، خدماتی، گردشگری و تجاری با حجم سرمایه‌گذاری ریالی ۳۳هزار و ۷۵۲میلیارد و سرمایه‌گذاری ارزی ۲۳میلیون و۲۵۰هزار دلار به علاوه ۱۰میلیون و ۷۰۰هزار یورو، پایان خردادماه با حضور رئیس‌جمهور کشورمان از طریق ویدئوکنفرانس انجام خواهد شد.