در نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با مدیر شرکت پروکسی مطرح شد:

استقبال سرمایه‌گذار کشور ترکیه از فعالیت در منطقه آزاد ماکو

مدیر مجموعه توليدي، تجاري و سرمايه‌گذاري پروکسی کشور تركيه که تولیدکننده محصولات شوینده می‌باشد، در ديدار با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نسبت به سرمايه‌گذاري در اين منطقه آزاد ابراز تمايل كرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه با اشاره به پتانسیل‌ها و مزیت‌های موجود در منطقه متبوع خود گفت: با توجه به ممنوعیت واردات کالاهای شوینده خارجی به کشور، بهترین راهکار، تولید این محصولات در منطقه می‌باشد.

حسین گروسی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو برای سرمایه‌گذاران صرفه اقتصادی دارد، افزود:‌ در منطقه آزاد ماکو تولید با کاهش ۳۰درصدی هزینه‌ها به دلیل انرژی ارزان،‌ نیروی انسانی توانمند و مواد اولیه مناسب و ارزان، همچنین امکان صادرات کالا به خارج از کشور به دلیل وجود زیرساخت‌های ترانزیتی منطقه فراهم خواهد بود.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد دنیا، می‌تواند یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های لجستیک، کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری محسوب گردد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین تولید در این منطقه و ورود به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران را پرسود عنوان کرد و اظهار داشت: باتوجه به جمعیت ۸۰میلیونی ایران و کشورهای اطراف که امکان صادرات ۱۰۰درصد کالاهای تولیدی وجود دارد، گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

گروسی، از امکان ثبت شرکت ۱۰۰درصد خارجی با تحویل زمین جهت سرمایه‌گذاری و همچنین سرمایه‌گذاری به صورت مشارکتی با سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و اذعان نمود: مسیرهای ترانزیتی و کوریدورهای مهم شرق-‌غرب و همچنین شمال-‌جنوب می‌تواند در کنار تولید محصولات در منطقه، نقش مکمل ایفا نمایند.

وی بیان داشت: راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای منطقه آزاد ماکو با هدف ارائه و فروش محصولات تولید شده در ماکو و سایر مناطق آزاد نیز یکی از برنامه‌های سازمان منطقه آزاد ماکو است که در دستورکار قرار دارد.

عالی‌ترین مقام منطقه آزاد ماکو در این جلسه، همجواری منطقه‌ آزاد ماکو و عدم نیاز به اخذ ویزا بین دو کشور ایران و ترکیه را مزیتی برای سرمایه‌گذاران دو کشور عنوان کرد و گفت: ‌کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل محصولات و وجود مواد خام کافی در منطقه آزاد ماکو، مزیت مهمی محسوب می‌شود و می‌تواند موجب ایجاد شریان اقتصادی فعالی بین دو کشور در محدوده این منطقه باشد.

گروسی اظهار کرد: این منطقه نقطه اتصال آسیا به اروپا بوده که می‌تواند هاب لجستیک کشور شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان خاطرنشان کرد: وجود فرودگاه در منطقه آزاد ماکو که پروازهای خارجی آن درحال راه‌اندازی است نیز مزیت مضاعفی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود و محصولات تولیدی در ایران با تخفیف عوارض گمرکی به کشورهای آسیای مرکزی همراه است.

گفتنی است، مدیر شرکت پروکسی نیز در این جلسه از فرصت‌ها، مزیت‌ها و استقبال سازمان منطقه آزاد ماکو جهت سرمایه‌گذاری تشکر کرد و برای سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد اعلام آمادگی نمود.