از سوی مدیر ژئوپارک جهانی قشم صورت گرفت:

اعلام فعالیت‌های مدیریت ژئوپارک جهانی قشم به مناسبت روز جهانی کودک

مجموعه فعالیت‌های مدیریت ژئوپارک جهانی سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت روز جهانی کودک از سوی مدیر ژئوپارک جهانی قشم اعلام شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علیرضا امری‌کاظمی بازدید کودکان قشمی از موزه ژئوپارک جهانی قشم و اجرای برنامه‌های آموزشی ویژه در محل این موزه با شرکت این کودکان و همچنین برگزاری برنامه‌های خاص کودکان در مرکز آموزشی ژئوپارک غرب جزیره واقع در روستای دولاب قشم را از مهم‌ترین این فعالیت‌ها اعلام کرد‌.

وی با اشاره به اینکه بازدید کودکان قشمی از موزه ژئوپارک جهانی قشم در دو گروه ۱۰نفره و در دو بازه زمانی چهارساعته انجام شد، گفت‌وگوی کارشناسان ژئوپارک با این کودکان درخصوص مشاهدات خودشان از این موزه را ازجمله برنامه‌های این بازدید خواند و گفت: همچنین این کودکان نقاشی‌هایی با موضوع دریا کشیدند و این کارشناسان با آنها درخصوص این نقاشی‌ها به گفت‌وگو پرداختند.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم، پیدا کردن صدف‌های مشابه در میان صدف‌های موزه ژئوپارک، بازی‌های ریتمیک و بلندخوانی کتاب «کلاه شادی» را از دیگر برنامه‌های این بازدید به مناسبت روز جهانی کودک دانست و افزود: کتاب کلاه شادی، ماجرای دوست داشتنی و آموزنده‌ حیواناتی را به تصویر می‌کشد که برای بچه‌ها لحظات شادی را به ارمغان آورد‌‌.

کارگاه خیال با بالشتک‌ها هم به گفته امری‌کاظمی در این بازدید با شرکت کودکان قشمی برگزار شد و طی آن کودکان چشم‌هایشان را بسته و فکر می‌کنند که در وسط  دریا و روی قایق‌ها نشسته‌اند و باید اتفاقاتی را برایشان می‌افتد، توضیح دهند‌‌.

وی درباره برنامه‌های ویژه این مدیریت در مرکز آموزشی ژئوپارک غرب جزیره واقع در روستای دولاب قشم هم که در کتابخانه این مرکز آموزشی در طول هفته ملی کودک برگزار شد نیز گفت: بلند‌خوانی همراه با فعالیت‌هایی مانند درست کردن کاردستی، کلاژ، ماسک کتاب‌های مناسب برای کودکان، آموزش شیوه کتابخوانی به همیاران نوجوان و مادران و بلند‌خوانی همیاران کودک و نوجوان ژئوپارک در خانه برای خانواده از مهم‌ترین این برنامه‌ها بود.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم معرفی کتاب‌های مناسب در مورد حقوق کودکان به خانواده‌ها و معرفی کتاب‌های داستانی که در مورد حقوق کودکان به صورت غیرمستقیم آموزش می‌دهند با هدف آشنا کردن کودکان و خانواده‌ها با حقوق و نیازهای آنها را از دیگر برنامه‌های مدیریت ژئوپارک جهانی قشم به مناسبت هفته ملی کودک اعلام  کرد.

گفتنی است، روز جهانی کودک هشتم اکتبر۲۰۲۱ برابر با ۱۶مهرماه‌۱۴۰۰ است و برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک نیز از ۱۶ الی ۲۲مهرماه جاری در کشورمان برگزار می‌شود.