رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

افتتاح بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد و ۲۵پروژه عمران شهری و روستایی در قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از افتتاح بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد و 25پروژه عمران شهری و روستایی در جزیره با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد قشم یکی از پروژه‌های زیرساختی مهم برای توسعه جزیره به شمار می‌رود و با سرمایه‌گذاری مستقیم بانک پاسارگاد اجرا شده است.

وی ادامه داد: این پروژه با سرمایه‌گذاری ارزی بالغ‌بر ۹۰میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی یکهزار و ۶۰۰میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی پاسارگاد ظرفیت تولید ۳۲۰مگاوات برق را دارد.

به گفته فتح‌الهی؛ این پروژه در زمان احداث برای ۶۸۰نفر از نیروهای متخصص و بومی اشتغال‌زایی داشته است.

وی همچنین از افتتاح ۲۵پروژه عمرانی شهری و روستایی نیز خبر داد و افزود: مسیر توسعه عمرانی و بهسازی محیط شهری و روستایی جزیره قشم با شتاب بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌شود و در همین راستا فردا ۲۵پروژه در این حوزه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ این پروژه‌ها عمدتا در حوزه توسعه فضای سبز و بهسازی محیط و معابر شهری، احداث بوستان و بلوارهای روستایی و ساماندهی معابر روستایی قرار دارند.

گفتنی است، این پروژه‌ها فردا (پنج‌شنبه ۲۹اردیبهشت‌ماه) با حضور ویدئو کنفرانسی سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در جزیره قشم به بهره‌برداری خواهد رسید.