با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد:

افتتاح نخستین جشنواره دستاوردهای مردمی جزیره قشم

نخستین جشنواره دستاوردهای مردمی قشم «شهریما»، با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسئولان جزیره افتتاح شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در این مراسم از صنایع‌دستی و محلی به‌عنوان محصولی قابل افتخار یاد کرد و بیان داشت: این تولیدات ریشه در فرهنگ و تاریخی دارد که از گذشتگان ما برجای مانده است.

وی با اشاره به هم‌زمانی این رویداد با مسابقات جام‌جهانی قطر گفت: این جشنواره فرصتی برای گردشگرانی است که ضمن حضور در مسابقات جام‌جهانی، تمایل به استفاده از ظرفیت‌های جزیره قشم دارند و می‌توانند با بازدید از این نمایشگاه، با آداب ‌و رسوم جامعه محلی این منطقه آشنا شوند‌.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جزیره را مثال‌زدنی خواند و اذعان نمود: در صدد طراحی نمایشگاهی دائمی برای عرضه محصولات و صنایع‌دستی جامعه محلی هستیم تا ضمن پیوند تولیدکننده به مصرف‌کننده، پتانسیل‌های ارزشمند تولیدات باکیفیت روستاهای قشم را ابتدا به گردشگران داخلی و سپس به گردشگران خارجی معرفی نماییم.

به گفته فتح‌الهی‌؛ راه‌اندازی یک مکان دائمی برای عرضه صنایع‌دستی و محلی، امکان متوازنی برای معرفی تمامی روستاهای جزیره فراهم کرده و به برندسازی و رونق اقتصادهای خرد و خانگی کمک می‌کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: در هر حوزه‌ای که به ظرفیت‌های مردمی اجازه بروز دادیم، شاهد جهش‌ها و پیشرفت‌های بی‌شماری بودیم و وظیفه ما به‌عنوان یک مسئول در دولت مردمی، فراهم‌سازی بستر ظهور و بروز توانمندی‌های ریشه‌دار بومی و محلی با مشارکت مردم است.

گفتنی است، این مراسم با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام‌جمعه شهرستان قشم، محمدحسین حسینی‌تختی فرماندار شهرستان و جمعی از معاونان و مدیران سازمان و شهرستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر قشم برگزار گردید.

یادآور می‌شود، نمایشگاه «شهریما» با ۴۰غرفه عرضه محصولات روستایی جزیره، ۱۷غرفه محصولات اقوام مختلف ایران‌زمین، ۴۰اجرا و باززنده‌سازی آیین‌های محلی، ۲۰سخنرانی آنلاین، ۳۰کارگاه آموزشی یامال و پخش زنده مسابقات جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر، از ۲۹آبان‌ماه تا ۸آذرماه‌۱۴۰۱، از ساعت۱۶ الی ۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر قشم، پذیرای بازدیدکنندگان محترم می‌باشد.