همزمان با هفته دولت صورت می‌پذیرد:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی، صنعتی و کشاورزی در منطقه آزاد ماکو

عملیات اجرایی احداث جاده ماکو-‌دانالو (قلیش لانمیش) به طول 4.1کیلومتر به عرض 16 الی 25متر همزمان با هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، همچنین ۱۰۹۰میلیارد ریال پروژه سرمایه‌گذاری با اشتغال‌زایی بیش از ۵۰۰نفر به بهره‌برداری و ۱۳۱۰۰میلیارد ریال پروژه سرمایه‌گذاری با اشتغال‌زایی ۱۵۰۰نفر در منطقه آزاد ماکو کلنگ‌زنی می‌گردد.

بهره‌برداری از اولین طرح کشاورزی پروژه ملی مهار آب‌های مرزی (پایاب سد کرم‌آباد) در مساحت ۴۲۲هکتار با حجم سرمایه‌گذاری ۳۲۰میلیارد ریال در روستاهای قیقاج پلدشت و قیاس شوط با اشتغال‌زایی ۵۰نفر به‌صورت مستقیم توسط شرکت دشت پیمان به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین، بهره‌برداری از واحد تولیدی انواع یونولیت در شهرک صنایع سبک با سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی شرکت تاج فوم ایرانیان از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در منطقه آزاد ماکو است.

پروژه بهره‌برداری از معدن مرمریت سیاه با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰۰میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی ۳۰نفر، از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در منطقه آزاد ماکو است.

پروژه‌های گردشگری کارتینگ (فاز اول) در روستای گجوت با سرمایه‌گذاری ۲۵۰میلیارد ریالی بخش خصوصی و مجتمع آب‌درمانی شوط با سرمایه‌گذاری ۱۲۰میلیارد ریالی از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته دولت سال جاری در منطقه آزاد ماکو به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی پروژه‌های دامپروری ۵۰۰۰رأسی مولد (شیری) در پلدشت با حجم سرمایه‌گذاری ۵۶۰۰میلیارد ریال، پروژه کاشت مکانیزه پسته و گردو گرمسیری در مساحت ۲۰۰۰هکتار با سرمایه‌گذاری ۶۵۰۰میلیارد ریالی و پروژه کاشت مکانیزه گردو گرمسیری در مساحت ۴۰۰هکتار و حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی در هفته دولت سال جاری آغاز می‌شود.

همچنین، پروژه‌های اجداث جاده ماکو-‌دانالو با ۴۴۰میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت محور ماکو-چالدران با ۲۰۰میلیارد ریال و فاز دوم پروژه محصورسازی منطقه به طول ۱۳کیلومتر با ۱۷۰میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو کلنگ‌زنی می‌شود.