از سوی معاون اول رئیس‌جمهور انجام پذیرفت:

افتتاح ۸طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری به ارزش حدود ۴هزار میلیارد تومان در کیش

معاون اول رئیس‌جمهور ۸طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری جزيره كيش را به ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۴هزار میلیارد تومان از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد؛ در ابتدای سخنرانی خود از زحمات کلیه اصناف به ویژه سرمایه‌گذاران، پیمانکاران، مدیران و کارگران زحمتکشی که تمام سعی و تلاش خود را در راستای اتمام این طرح‌های عمرانی به‌کارگرفته بودند، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

مهدی کشاورز در ادامه سخنان خود از مجموعه طرح‌های قابل افتتاح در جزیره کیش شامل ۸طرح در دو بخش خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: در بخش خصوصی ۵طرح تجاری، تفریحی، ورزشی و اقامتی به ارزش تقریبی ۳۸۵۰میلیارد تومان و در بخش دولتی ۳طرح عمرانی توسط سازمان منطقه آزاد کیش و با ارزش تقریبی ۱۵۰میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان این که مجموع ارزش طرح‌های قابل افتتاح حدود ۴هزار میلیارد تومان است، افزود: با افتتاح این طرح‌ها، فرصت‌های شغلی جدید به صورت مستقیم ۴۷۲۰نفر و غیرمستقیم ۱۰هزار و ۲۹۰نفر برآورد شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که مهم‌ترین طرح قابل افتتاح متعلق به بخش خصوصی «میکامال» نام دارد و با سرمایه‌گذاری ۲۶۰۰میلیارد تومانی مشترک بانک گردشگری و بخش خصوصی است، اظهار داشت: افتتاح این طرح ارزشمند، زمینه جذب گردشگر و رونق اقتصادی هر چه بیشتر جزیره کیش را فراهم خواهد کرد.

کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود اذعان نمود: جزیره کیش با چشم‌انداز توسعه گردشگری و تجاری از ۴راه مواصلاتی با سایر نقاط، به‌طور طبیعی از دو راه ریلی و خودرویی محروم است و با در نظر گرفتن محدودیت‌های حمل‌و‌نقل دریایی، تنها راه پایدار حمل‌و‌نقل و توسعه ملی و بین‌المللی گردشگری و همچنین تنها راه کاهش هزینه‌های سفر و حتی هدایت بحران‌های احتمالی، از طریق مسیر هوایی صورت می‌گیرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت: در سال‌۱۳۹۸، کیش‌ایر بدون آینده‌نگری، نگاه کارشناسی و بدون بررسی همه جوانب امر، برای واگذاری در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفت؛ امروز ما و همه کیشوندان به صورت یکپارچه، یک درخواست از مقام عالی ریاست جمهور داریم که شرکت کیش‌ایر را به دامان سازمان منطقه آزاد کیش برگردانید و دستورات مقتضی را در این خصوص مبذول فرمایید.

گفتنی است، بهسازی و نوسازی کورت تنیس، نوسازی و بهسازی سکوی تماشاچیان، مرمت و نوسازی زمین خاک‌رس تنیس، بهسازی دیواره‌های پیرامونی، نوسازی محوطه رختکن و سرویس‌های بهداشتی، احداث سایبان سکوی تماشاچیان مجموعه المپیک کیش با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱۰۰میلیارد ریال در بخش خصوصی و مجموعه سلامت پزشکی مریم با ظرفیت اشتغال ۳۰۰نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با اعتبار سرمایه‌گذاری ۳۵۰۰میلیارد ریال در بخش خصوصی، دارای سالن ورزشی ۱۲مطب پزشکی، داروخانه، رستوران و کافی‌شاپ است.

احداث دیوار پیرامونی فرودگاه بین‌المللی کیش به منظور ممانعت از ورود آهوان به محوطه داخل فرودگاه و جلوگیری از برخورد آهو با هواپیما به مساحت ۶متر طول با حجم سرمایه‌گذاری ۳۱۰٫۵میلیارد ریال و همچنین مجتمع تجاری میکامال با ۳۵هزار مترمربع مساحت و ۲۱۰هزار مترمربع زیربنا با عنوان بزرگترین مجتمع تجاری تفریحی نوار ساحلی شمال خلیج‌فارس با امکاناتی نظیر تونل باد، مجتمع سینمایی مدرن و آکواریوم با ظرفیت اشتغال ۴۵۰۰نفر به صورت مستقیم و ۹۸۰۰نفر به صورت غیرمستقیم با حجم ۲۶۰۰۰میلیارد سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی می‌باشد.

اعلان و اطفا حریق اسکله‌های سوختی و کالا و شناور و انبارهای بندر تجاری کیش به ارزش ۱۴۷هزار و ۱۹۰میلیون ریال با مساحت ۱۱هزار متر طول و مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شمال جزیره کیش با قابلیت اشتغال مستقیم ۵۰نفر و ۵۵نفر به صورت غیرمستقیم با اعتبار سرمایه‌گذاری ۲۶۰۰میلیارد ریال، هتل ۵ستاره امیرکبیر با سرمایه‌گذاری ۸هزار میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۲۵۰نفر، جزو ۸طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری افتتاح شده در جزیره کیش است.