در دیدار نوروزی نماینده مردم انزلی در مجلس با عیسی فرهادی مطرح شد:

افزایش بودجه طرح ملی اتصال خط ریل سراسری به مجتمع بندری کاسپین

احمد دنیامالی نماینده مردم شهرستان بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با عیسی فرهادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار کرده و درخصوص مسائل مربوط به این منطقه آزاد به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه سال مالی۱۴۰۱ تنها دوره بدون بدهی و کسر بودجه این سازمان بود، اظهار داشت: برگزاری جلسات کاری منظم در سطح معاونین و مدیران سازمان به منظور بررسی هفتگی مسائل جاری فعالین اقتصادی و اهالی منطقه، فعال‌سازی طرح‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری راکد در دستورکار قرار داشت.

عیسی فرهادی، خواستار همکاری نماینده مردم بندر انزلی در رفع مشکلات پیش آمده در مسیر بهره‌برداری از شهرک ناحیه۳ و طرح شنای این منطقه شد و افزود: بحمدلله سومین اسکله مجتمع بندری کاسپین طی این مدت شروع به فعالیت و ارائه خدمات بندری نموده و این درحالی است که رونق فعالیت‌های بندری، ترانزیتی و تولیدی در منطقه علاوه‌بر دستاوردهای منطقه‌ای، استانی و ملی، به گسترش اشتغال‌زایی نیز منجر می‌شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان از هزینه‌کرد ۱۵۰میلیارد تومانی برای ترمیم موج‌شکن بندر کاسپین، از شروع به‌کار سینی دوار و اسکله رو-رو جهت تسهیل و تسریع در روند عملیات تخلیه و بارگیری خبر داد و خاطرنشان کرد: از سوی دیگر میزان تخلیه و بارگیری کالا بندر کاسپین از ۲۰۰هزار تن به ۶۰۰هزار تن در سال‌۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است.

همچنین، نماینده مردم شهرستان بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی از موافقت برای افزایش بودجه احداث و تکمیل راه‌آهن پیربازار رشت به مجتمع بندری کاسپین خبر داد و خواستار همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی در امور ورزش‌های همگانی، نوسازی مدارس روستای محدوده و تاسیس اداره برق مخصوص منطقه آزاد شد.

احمد دنیامالی اظهار کرد: علاوه‌بر ایجاد اداره برق منطقه، با عنایت به افزایش واحد‌های تولیدی-صنعتی، کسب و کارهای تجاری، خدماتی و گردشگری منطقه آزاد انزلی، می‌توان زمینه ساخت دومین نیروگاه برق منطقه با توان ۲۲۰کیلووات را در دستورکار قرار داد.

گفتنی است، در این جلسه برخی از روسای ادارات شهرستان بندر انزلی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.