انتشار مطلبی از سوی روزنامه فرهیختگان بدون مبنای حقوقی

با توجه به فرصت‌های مکرر جهت تخلیه و همچنین در اختیار قراردادن زمین با 80درصد تخفیف و دارا بودن ساختمان دانشگاهی در یکی از بهترین نقاط جزیره کیش، انتظار می‌رفت روزنامه فرهیختگان به عنوان ارگان رسمی دانشگاه آزاد اسلامی به جای فرافکنی، با رعایت اخلاق رسانه‌ای نسبت به روایت غیرمغرضانه جهت تنویر افکار عمومی اقدام می‌کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به ماده‌۲۳ قانون مطبوعات، نشریه مزبور موظف است نسبت به درج جوابیه سازمان منطقه آزاد کیش اقدام کند.

روزنامه فرهیختگان که به عنوان ارگان رسمی دانشگاه آزاد اسلامی است با یک روایت ژورنالیستی بدون مبنای حقوقی و با هدف تحت تاثیر قرار دادن حساسیت اجتماعی درخصوص رشد و توسعه دانشگاهی و علمی در جزیره کیش، چهارشنبه دوم شهریور امسال نسبت به انتشار مطالبی اقدام کرده بود که برخی از موضوعات ذکر شده کذب محض است‌‌.

روزنامه فرهیختگان بدون استناد به مفاد قانونی قرارداد و حکم قضایی به پلمپ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی کیش توسط سازمان پرداخته و به‌دنبال آن با عنوان «هتک ‌حرمت دانشگاه، آسیب‌هایی به جریان علمی و ضررهای دانشجویان» قصد تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی را داشت.

متاسفانه روزنامه فرهیختگان بدون هیچ آگاهی در حوزه حقوقی و اخلاق حرفه‌ای با انتشار مطالب غیرواقعی سعی در مظلوم جلوه قرار دادن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کیش را داشته است، در صورتی که از سوی سازمان به این دانشگاه که یک نهاد قدرتمند مالی است یک فقره زمین با ۸۰درصد تخفیف اختصاص داده شده تا نقشی در توسعه و رشد علمی این منطقه ایفا کند.

بر‌اساس سیاست‌های سازمان منطقه آزاد کیش، کلیه فعالیت‌های دانشگاهی در شهرک دانشگاهی تجمیع و مستقر خواهد شد و قرارداد اجاره دانشگاه‌های فعال در مرکز شهر که مالکیت ساختمان در اختیار سازمان می‌باشد ازجمله دانشگاه آزاد تمدید نمی‌شود.

زمین چند هزارمتری در شهرک دانشگاهی با ۸۰درصد تخفیف مصوبه هیات مدیره که برای تمامی دانشگاه‌ها بوده، در اختیار این دانشگاه قرار داده شد و با توجه به کمبود امکانات آموزشی دانشگاهی در این شهرک به عنوان نخستین دانشگاه نسبت به ساخت ساختمان اقدام کرد.

ساختمان این دانشگاه در ۵طبقه و به صورت مجهز ساخته شده و برای برگزاری کلاس‌ها دارای امکانات کامل است و بخشی از برنامه‌ها و دانشگاه‌های پزشکی در این ساختمان درحال برگزاری می‌باشد و همچنین آزمایشگاه‌های تشریح پزشکی درحال فعالیت است.

ساختمان اداری در میدان ماشه و با مساحتی بالغ‌بر ۵هزار و ۲۰۰مترمربع و طی قرارداد استیجاری ۵ساله و با نرخ ماهیانه ۱۰هزار ریال تا تاریخ‌۱۱/۰۵/۱۳۹۹  به صورت ثبت و شماره شده در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کیش قرار گرفته است.

یکی از سیاست‌های اصولی سازمان منطقه آزاد کیش بر این است که با توجه به ساخت شهرک دانشگاهی، تمام واحدها باید از داخل شهر جمع و فعالیت خود را در این شهرک ادامه دهند‌.

این ساختمان‌ها با توجه به نزدیکی به نیروگاه جنوب، دارای زیرساخت‌های آب و برق است و تنها بهانه‌ای که از سوی این مراکز عنوان شده دوری از مرکز شهر است که با برقراری سرویس می‌توان این مشکل را رفع کرد.

لازم به ذکر است توضحیات مدیر حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش به شرح زیر است:

قرارداد مذکور به شماره‌۲۸۰۰۱۱۷۵۱/۹۶ مورخ‌۱۷/۱۰/۹۶ از تاریخ‌۱۲/۵/۹۴ تا ۱۱/۵/۹۹ به مدت ۵سال فی مابین سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان موجر و دانشگاه آزاد اسلامی مرکز کیش به عنوان مستاجر منعقد شده است.

تمدید قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی مرکز کیش مورد موافقت دارندگان مجاز حق امضاء قرار نگرفته است و اساسا قرارداد مذکور تمدید نشده و ۱۱مردادماه‌۱۳۹۹ بدون قرارداد علی‌رغم پیگیری سازمان، دانشگاه آزاد اسلامی که دارای ساختمان در شهرک دانشگاهی جزیره کیش می‌باشد، از تحویل ملک مورد اشاره خودداری کرده است.

نظر به اینکه جزیره کیش دارای کمبود شدید کلاس‌های درس مورد‌نیاز اداره آموزش و پرورش می‌باشد که مراتب کمبود کلاس‌های درس در بند‌۲ صورتجلسه شماره‌۲۱۲۱۴۷۹۳۰/۱۴۰۱ در ۲۸تیر امسال با موضوع «بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش کیش» نیز مورد تصریح قرار گرفته است و علی‌القاعده یکی از محل‌های تامین و جبران این کمبود املاک متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش می‌باشد که در این خصوص ملک مورد اشاره به عنوان یکی از مکان‌هایی جهت تامین موقت کلاس‌های درس آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

در ادامه تکمیل اظهارات حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش لازم به ذکر است که به موجب دستور قاضی اجرای احکام حقوقی در ۳۰خرداد امسال متعاقب دادنامه شماره‌۴۰۳۹۰۰۰۰۶۸۲۵۶۹/۱۴۰۱ در ۲۴خرداد امسال، مقرر شد «نسبت به تخلیه ملک موردنظر» اقدام شود.

لذا در همان زمان یاد شده بار دیگر به‌خاطر رعایت شئونات آموزشی دانشگاه تا ۲۱تیر امسال به آن دانشگاه مهلت داده شده است، ولی مسئولان دانشگاه به دادنامه مرجع قضایی بی‌اعتنایی کردند.

پس از آن با دستور قاضی اجرای احکام از ۲۱تیر امسال، ترتیبات اجرایی از سوی این سازمان پیگیری و در ادامه ۳مرتبه از ناحیه منطقه آزاد کیش و دادستان کیش به آن دانشگاه جهت تخلیه مهلت داده شده، که علی‌رغم مهلت‌های داده شده و مذاکرات متعدد و مراجعات مکرر به دانشگاه به همراه مامورین نیروی انتظامی مسوولان دانشگاه آزاد از تخلیه و تحویل ساختمان استنکاف کردند.

همچنین ۳۰مرداد امسال لاین سمت راست ساختمان موضوع تخلیه به موجب دستور مرجع قضایی تخلیه و تحویل امین اموال معرفی شده از سوی مرجع قضایی شد و متعاقب آن جهت ادامه اجرای حکم قضایی در یکم شهریورماه امسال کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش به همراه ضابطین مرجع قضایی به ساختمان متعلق به منطقه آزاد کیش تصرفی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کردند.

لازم به ذکر است، اخذ اجرت‌المثل ایام تصرف دانشگاه آزاد اسلامی نیز بابت استیفای حقوق دولتی در دستورکار قرار دارد.