مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:

اهتمام جدی در جهت احداث پل خلیج‌فارس و حل مشکل آب جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: احداث پل خلیج‌فارس و حل مشکل آب مردم جزیره به عنوان مهم‌ترین خواسته‌های بزرگان و مردم نجیب قشم، به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد قشم که با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد؛ اظهار داشت: احداث پل خلیج‌فارس از لحاظ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و سایر ابعاد برای مردم هرمزگان و جزیره قشم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: احداث پل خلیج‌فارس به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم می‌تواند در ایجاد تحرک و رونق اقتصادی ایفای نقش کند و با فراهم کردن امکان دسترسی آسان، شرایط برای حضور هموطنان را تسهیل می‌کند/

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: خوشبختانه امسال با برنامه‌ریزی خوبی که صورت گرفت، در تعطیلات نوروز بیش از ۸۳۳هزار نفر وارد قشم شدند و در مجموع، گردشگران از خدمات ارائه ‌شده رضایت داشتند.

فتح‌الهی با بیان اینکه در مدت ۲۰روز تعطیلات نوروزی، بیش از ۱۳۴هزار خودرو از طریق حمل‌ونقل دریایی در این منطقه جابه‌جا شد، افزود: حمل‌ونقل دریایی این تعداد خودرو در نوع خود، یک رکورد در جهان بود که نشان‌دهنده ظرفیت‌های موجود قشم است.

وی اظهار کرد: آماده انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) برای ساخت پل خلیج‌فارس هستیم.

به گفته رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم؛ در این مدت با طرف‌های خارجی نیز برای مشارکت در ساخت پل خلیج‌فارس تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده؛ ولی قطعا برای اتمام این پروژه به منابع خارجی نیاز است.

فتح‌الهی در ادامه با بیان اینکه موضوع آب همچنان یکی از چالش‌های جزیره قشم است، افزود: آب جزیره قشم از دغدغه مردم، علما و بزرگان است و مردم همچنان با مشکل روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای رفع مشکل آب در جزیره، گفت: انعقاد قرارداد بی.‌او‌.تی با یک شرکت  داخلی درحال انجام است که ۱۰هزار مترمکعب آب آشامیدنی در روز برای شهر قشم و ۵روستای اطراف را تامین می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: خوشبختانه در سفر وزیر نیرو به قشم، مذاکرات خرید تضمینی ۳واحد ۴هزار مترمکعبی آب انجام شد؛ اما مشکلاتی در استان وجود دارد که امیدواریم با حمایت استاندار به انجام برسد.

فتح‌الهی تاکید کرد: تکلیف وضعیت حکمرانی در مناطق آزاد باید یک‌بار برای همیشه مشخص شود. هم‌اکنون ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، استانی و ملی و منطقه آزاد داریم و با وجود تلاش برای رفع دوگانگی، در بخش‌هایی مانند شیلات و اسناد جزیره مشکلاتی وجود دارد.

وی در ادامه، ناهماهنگی‌های ایجاد شده در اثر دوگانگی حکمرانی در مناطق آزاد را یکی از عوامل سوءاستفاده‌ها افراد فرصت‌طلب دانست و اذعان داشت: طبق ماده‌۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، باید حکمرانی در مناطق آزاد تعیین تکلیف شده و این موضوع در سطح دولت و رئیس‌جمهور برای همیشه حل‌وفصل شود.

فتح‌الهی بیان کرد: متاسفانه در بحث جام‌جهانی در دوره‌های گذشته فرصت‌سوزی صورت گرفته و امروز امکانات و زیرساخت‌های کافی وجود ندارد؛ اما در تلاش هستیم تا ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری و فرصت‌های اقتصادی قشم را به سرمایه‌گذاران و گردشگران معرفی کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با بیان اینکه قشم بیش از جزیره کیش میزبان گردشگران خارجی است، خاطرنشان کرد: با وجود برخی کمبودها و مشکلات به دنبال استفاده از فرصت جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر برای جذب سرمایه‌گذاری هستیم.