اولین نشست بین المللى و کارگاه آموزشى-تخصصى توسعه ژئو پارک هاى جهانى یونسکو 

قشم میزبان روسای پارک های جهانی یونسکو اولین نشست بین المللی و کارگاه آموزشی تخصصی توسعه ژئو پارک های جهانی یونسکو در راستای تایید نقش منطقه ای ژئوپارک قشم در توسعه ژئوپارک ها و آموزش و بازخوانی تجربه های جزیره قشم در دستیابی به کارت سبز شبکه جهانی ژئوپارک ها به عنوان الگویی موفق برای […]

قشم میزبان روسای پارک های جهانی یونسکو

اولین نشست بین المللی و کارگاه آموزشی تخصصی توسعه ژئو پارک های جهانی یونسکو در راستای تایید نقش منطقه ای ژئوپارک قشم در توسعه ژئوپارک ها و آموزش و بازخوانی تجربه های جزیره قشم در دستیابی به کارت سبز شبکه جهانی ژئوپارک ها به عنوان الگویی موفق برای سایر مناطق و کشورهایی که خواهان ثبت جهانی تحت عنوان ژئوپارک  هستند با سخنرانی مدیرعامل منطقه آزاد قشم آغاز به کار کرد.

به گزارش مناطق آزاد، حمیدرضا مؤمنی در سخنرانی افتتاحیه اولین نشست بین المللی و کارگاه آموزشی تخصصی توسعه ژئو پارک های جهانی یونسکو ضمن خیر مقدم به مهمانان خارجی و نمایندگان سازمان یونسکو و سایر مهمانان دیگر گفت: بسیار مفتخرم که شاهد کسب رتبه جهانی ژئو پارک قشم باشم این رتبه باهمت همگی اهالی قشم و تلاش کارشناسان و مسئولان این جزیره به دست آمده است.

وی در ادامه افزود: سه سال پیش در شرایط ژئو پارک قشم در شرایط ناامید کننده ای قرار داشت و اغلب کارشناسان بازگشت این پارک را به شبکه جهانی را تقریبا غیر ممکن می دانستند.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ما باهمت تمامی اهالی و کارشناسان توانستیم با اقدامی جسورانه و همدلی مسیری را که حداقل باید در ۴ سال طی می کردیم در دو سال طی کنیم و این پارک را به شبکه ی جهانی بازگردانیم.

مؤمنی گفت: قشم نشان داد که توسعه زمانی شکل می گیرد که اصول و مبانی آن در بین مردمان آن منطقه شکل بگیرد.

این مقام مسئول گفت: ما معتقدیم که رسیدن به این رتبه ابتدای کار ماست، حفظ این مقام و گام برداشتن در مسیر بهبود آن هدف اصلی منطقه ی آزاد قشم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ما در منطقه آزاد قشم سه هدف اصلی را دنبال می کنیم اظهار داشت: منطقه آزاد قشم حمایت کامل خود را از این پارک اعلام می دارد.

مؤمنی اظهار کرد: امیدواریم با عملکرد خود بتوانیم به عنوان الگویی مناسب برای سایر ژئو پارک های منطقه باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با پشتوانه و عزم ملی و حمایت مردم این پارک در راستای اعتلا هر چه بیشتر گام بردارد.