در بدو ورود به جزیره کیش انجام گرفت:

بازدید سعید محمد از پروژه پایانه مسافری فرودگاه بین‌المللی کیش

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در بدو ورود به جزیره، از طرح پایانه مسافری فرودگاه بین‌المللی کیش بازدید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد در سفر دو روزه خود به جزیره کیش که صبح امروز (شنبه ۱۲شهریورماه) وارد جزیره شد؛ نخستین بازدید از طرح‌های در دست اقدام این منطقه را از پایانه مسافری جدید فرودگاه کیش آغاز کرد و در جریان روند پیشرفت فیزیکی این طرح قرار گرفت‌‌.

همچنین، بازدید از روند تکمیل طرح‌های در دست اقدام، رونمایی و کلنگ‌زنی برخی از پروژه‌ها، هدف از سفر دو روزه مشاور رئیس‌جمهور به جزیره کیش است‌‌.

براساس این گزارش، در این بازدید، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جریان روند تکمیل این طرح شامل بلوک‌بندی به تعداد ۹عدد در پایانه مسافری جدید براساس اولویت بهره‌برداری از قسمت‌های شرقی بلوک‌A‌ که طراحی شده و تاکنون به پیشرفت فیزیکی حدود ۸۸درصد رسیده است، قرار گرفت‌‌.

لازم به ذکر است، راه‌اندازی در اولویت کار این طرح قرار گرفته است و سیستم‌های روشنایی به صورت یکچارچه، چراغ‌های یک طرفه روشنایی انجام شده است‌‌.

سیستم صوت و سیستم «بی‌اچ‌اس» و درواقع بارانداز جابه‌جایی  بار مسافر نیز انجام شده و طبق برنامه‌ریزی هفتگی در بلوک‌های مختلف نظارت‌های لازم  انجام می‌شود.

با کنترل بخش‌های مختلف تاسیسات و ابنیه سعی شده به حداقل‌ترین حالت ممکن برنامه زمان‌بندی در انحراف به بلوک‌های مختلف برسد و بیشترین انحراف در بلوک‌F‌ و c است که حدود ۶درصد و در مجموع به ۴درصد انحراف رسیده است‌‌.

همچنین، برای کنترل دقیق روی تجهیزات با توجه به بازه زمانی زیادی برای نصب و اجرای فعالیت‌ها در نظر گرفته شده و از ۸۸درصد پیشرفت فیزیکی حدود ۸درصد برای راه‌اندازی و بهره‌برداری اختصاص یافته است.

در سالن اصلی تقریبا کار به اتمام رسیده و نصب دیجیتال ویدئو وال‌ها و چراغ‌های سقفی در دست اقدام است که مصالح آن  از ۲هزار و ۸۰۰متر حدود یکهزار و ۹۰۰متر تامین شده است‌.

گفتنی است، این پایانه مسافری با پیشرفت ۹۲درصدی، شروع به بهره‌برداری و مسافرپذیری خواهد کرد و در طول یک‌سال آینده  تکمیل می‌شود.