نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:

بررسی راهکارهای اجرایی کردن پیوست فرهنگی در مناطق آزاد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی راهکارهای اجرایی کردن پیوست فرهنگی در مناطق آزاد در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جلسه روز یکشنبه (‌۳بهمن‌ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون میزبان سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی بود که در راستای بحث و تبادل‌نظر پیرامون سفر نظارتی کمیسیون فرهنگی به جزیره هرمز موضوعاتی مطرح شد و همچنین راهکارهای اجرایی کردن پیوست فرهنگی مناطق آزاد مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست مقرر شد یک تیم تخصصی در حوزه منطقه آزاد با الهام از نظام‌نامه پیوست فرهنگی که مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است، شکل بگیرد تا مدل و الگوی پیشنهادی خود برای پیوست فرهنگی تهیه کنند و در اختیار کمیسیون قرار دهند تا بتوانیم یک کارگروه تخصصی بین کمیسیون فرهنگی، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز تحقیقات حوزه علمیه قم تشکیل دهیم و کار عملیاتی شدن پیوست فرهنگی را آغاز کنیم و همچنین تدوین آیین‌نامه آن را با همکاری سازمان مدیریت کشور شروع خواهیم کرد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقرر شد برای عملیاتی شدن مدل پیشنهادی، یک نشست مشترک با وزارتخانه‌ها فرهنگ و ارشاد، گردشگری و وزارتخانه ورزش و جوانان با محوریت کمیسیون فرهنگی شکل بگیرد تا سهم و نقش آنها در تحقق پیوست فرهنگی مشخص گردد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه نشست کمیسیون فعالیت‌های دینی، فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز توسط حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت محترم این مجموعه فرهنگی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این نشست اعم فعالیت‌های مسجد جمکران به عنوان یکی از مجموعه‌های موثر فرهنگی و معنوی که بیشترین مخاطب را در سطح کشور با هدف ترویج فرهنگ معنویت و مهدویت دارد؛ مورد توجه قرار گرفت. یکی از انتظارت این مجموعه فرهنگی از کمیسیون این بود که بتوانیم از رخدادها و فعالیت‌های شاخص و فاخر فرهنگ مهدویت با همکاری وزارتخانه‌های مرتبط در حوزه فیلم، سریال، برنامه‌های هنری و ادبی را پررنگ کنیم.