رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد:

بررسی شرایط اسکله بهمن قشم جهت راه‌اندازی خطوط دریایی مسافری داخلی و بین‌المللی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان سازمان منطقه آزاد قشم در بررسی میدانی از اسکله بهمن قشم، دستورات لازم درخصوص بررسی شرایط تجهیز و ساماندهی این اسکله جهت راه‌اندازی خطوط دریایی مسافری داخلی و بین‌المللی را صادر کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در این بازدید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های جزیره قشم به منظور ارتقای گردشگری و تسهیل ورود و خروج مسافران تاکید کرد.

وی دستور داد: وضعیت حوضچه اسکله جهت پهلوگیری شناورهای مسافری و لندینگ کرافت هرچه سریع‌تر توسط تیمی از کارشناسان و متخصصین بررسی و نتایج جهت تصمیم‌گیری نهایی ارائه شود.

همچنین، تفکیک محوطه باری از فضای مسافری و بهسازیی تجهیزات و ابنیه اسکله به‌ویژه سالن مسافری، از دیگر دستورات رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص این بندر بود.

بنا بر این گزارش، بندر بهمن قشم، با ظرفیت ۵۵۰تن دارای ۵پست اسکله، یک پست پانتون مسافری و یک پست رو-‌رو می‌باشد. این اسکله دارای ۱۵هزار مترمربع محوطه کانتینری و بیش از ۱۲هزار مترمربع انبار مسقف می‌باشد و سالانه ۹۷۰فروند شناور در این بندر تردد دارند‌‌.

گفتنی است، در این بازدید علی اشتری مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم، سیدمحمد قدسی معاون فنی و زیربنایی و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.