با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش انجام پذیرفت:

برگزاری آیین کلنگ‌زنی پروژه احداث موج‌شکن شرقی بندر چارک

با حضور سعید پورزادی عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسئولان محلی، آیین کلنگ‌زنی موج‌شکن شرقی بندر چارک برگزار شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، آیین کلنگ‌زنی پروژه احداث موج‌شکن شرقی بندر چارک به طول ۳۰۶متر و با عرضی در تراز بالای مغزه ۵٫۶متر و حجم کل مصالح سنگی ۵۴هزار مترمکعب، در محل بندر چارک برگزار گردید.

براساس این گزارش، اضافه شدن ۱۵هکتار به فضای حوضچه، یکی از مزیت‌های این بندر است که کلیه شناورها و لنج‌هایی که مربوط به بومیان این منطقه می‌باشد، از این حوضچه استفاده خواهند کرد و حوضچه اصلی برای جابه‌جایی مسافر و انتقال کالا به جزیره کیش و بخش صادرات مورد استقاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، با توجه به این‌که لایروبی بندر چارک بر‌اساس موقعیت جغرافیایی نیازمند این بندر بود که هر سه سال یک بار انجام شود، با ایجاد این موج‌شکن از ورود لایی که از خشکی به داخل دریا وارد می‌شد، جلوگیری شده و زمینه صرفه‌جویی در منابع و نگهداری بندر فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است، مساحت ساختمان طراحی شده حدود ۵۰هزار مترمکعب و مدت‌زمان اجرای قرارداد نیز ۱۲ماه پیش‌بینی شده است.

 

بهبود کیفیت خدمات ترمینال مسافری بندر چارک

همچنین، عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش به همراه جمعی از مسئولان منطقه و چارک، از ترمینال مسافری بندر چارک بازدید کرد و از ارتقای کیفیت خدمات ترمینال مسافری این منطقه خبر داد.

سعید پورزادی در بازدید از بندر چارک، از نهایی شدن زیرساخت فیبر نوری این بندر، افزایش گیت‌های بندر از سه گیت به شش گیت و همچنین افزایش سرعت پذیرش خودرو از دو دقیقه سه خودرو، به یک دقیقه سه خودرو از طریق استقرار نرم‌افزار پلاک‌خوان خودرو خبر داد‌.

عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در پایان ابراز امیدواری کرد: با ایجاد این ساختارها، شاهد بهبود کیفیت خدمات به مسافران نوروزی در ایام نوروز‌۱۴۰۲ خواهیم بود و خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی با سرعت و کیفیت بهتری انجام خواهد شد.