سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی راهنمای محلی در جزیره قشم

سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره آموزشی راهنمای محلی (بلد بومی) در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، ایوب زارعی با اعلام این خبر گفت: دوره آموزشی بلد محلی با هدف آموزش مهارت و توان‌افزایی علاقه‌مندان و راهنمایان گردشگری برگزار شد.

وی ادامه داد: فراگیران این دوره ۱۰سرفصل آموزشی ازجمله مفاهیم و اصطلاحات میراث فرهنگی و گردشگری، قوانین و مقررات مربوط به حفظ میراث، جغرافیای جهانگردی و اکوتوریسم و جاذبه‌های تاریخی و میراث فرهنگی را فراگرفتند.

به گفته سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛ آشنایی با فنون راهنمای تور، تاریخ و فرهنگ اقوام، اصطلاحات انگلیسی در زمینه گردشگری، صنایع‌دستی، بهداشت سفر و کمک‌های اولیه و آموزش عملی اجرای تور، از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره آموزشی است.

زارعی در ادامه اظهار داشت: در دوره بلد بومی قشم، ۹۶داوطلب هر یک در ۷۰ساعت شامل ۶۲ساعت آموزش نظری و یک سفر نیم‌روزه سرفصل‌‌های پیش‌گفت را آموزش می‌بینند.

سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: دوره‌های راهنمای محلی تحت نظارت این مدیریت با هدف ارتقای صنعت سبز گردشگری و کمک به تسریع فرآیند جهانی شدن جزیره قشم برگزار می‌شود و در پایان، هر یک از افراد شرکت‌کننده گواهی‌نامه معتبر دریافت می‌کنند.