به همت مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام شد:

برگزاری نشست ارائه یادداشت‌های کلیدی و پژوهش‌های برگزیده سازمان‌های مناطق آزاد

اولین نشست ارائه «یادداشت‌های کلیدی و پژوهش‌های برگزیده سازمان‌های مناطق آزاد» به همت مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه دبیرخانه شورایعالی و با حضور مدیران برنامه و بودجه سازمان‌های مناطق آزاد کشور و ارائه‌دهندگان یادداشت‌ها و پژوهش‌ها برگزار شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مدیر برنامه‌ریزی و بودجه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تحرک‌بخشی به جریان اندیشه‌ورزی، پژوهش و برنامه‌ریزی در سازمان‌های مناطق آزاد، تکریم اهل قلم، نویسندگان و تحلیلگران در حوزه موضوعات مناطق آزاد، ایجاد و ارتقای حس تعلق حرفه‌ای و سازمانی کارکنان مناطق و اعتلای مناطق آزاد از مسیر نخبگان این مناطق را از اهداف برگزاری این نشست دانست.

فتح‌اله آقاسی‌زاد، خلاء فعالیت‌های پژوهشی، آفرینش پژوهش‌ها و متون اثرگذار بر روندهای عمل مناطق آزاد و لزوم جریان‌سازی در این جهت را ازجمله نکات مهمی دانستند که منطبق با شرح وظایف دبیرخانه براساس مصوبه سال‌۷۲ شورای‌عالی، تاکنون مغفول مانده است‌‌.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: در پی فراخوان ۱۷خردادماه‌۱۴۰۱ به مدیران بودجه مناطق برای معرفی صاحبان یادداشت‌های کلیدی و پژوهش‌های برگزیده (آثار با محتوای ارزرشمند و کاربردی)، مجموعا ۹۴عنوان و متن دریافت شد که از میان این تعداد، ۱۴عنوان با معیار ارزشمندی محتوا برای کاربست و اجراء، در قالب پنج نشست تخصصی، داوری و برگزیده شدند.

گفتنی است، در این نشست‌ مباحث و موضوعات تخصصی همچون مناطق آزاد؛ موانع پیش‌روی و اثرات بر شدت و رشد شهری و سرمایه‌گذاری خارجی و محلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.