با دستور رئیس‌جمهور و به صورت ویدئوکنفرانسی صورت پذیرفت:

بهره‌برداری از فاز اول پروژه دامپروری ۱۰هزار راسی «ارس دام آرشام» در منطقه آزاد ماکو

با دستور آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، به‌صورت ویدئوکنفرانس، فاز اول دامپروری ۱۰هزار راسی منطقه آزاد ماکو در شهرستان پلدشت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آیین افتتاح این طرح گفت: این طرح به همت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و برای تامین امنیت غذایی، کاهش قیمت تمام‌شده محصولات لبنی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار در شهرستان پلدشت راه‌اندازی شده است.

محمدرضا عبدالرحیمی افزود: برای اجرای این طرح، مبلغی بالغ‌بر ۲هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌ سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) صورت گرفته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه این طرح در فاز اول برای ۱۰۰نفر به صورت مستقیم و برای ۲۰۰نفر نیز بصورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد، خاطرنشان کرد: این طرح به عنوان نخستین مجموعه دام‌های شیری منطقه با روش های نوین دامپروری در ۳فاز اجراء و به پایان خواهد رسید.

همچنین، مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری ارس دام آرشام (شستا) در حاشیه افتتاح این آیین طرح گفت: این پروژه در مساحت ۱۱۶هکتار تاسیسات و بیش از یکهزار هکتار برای کشت علوفه ایجاد شده است.

محمد‌تقی معینی‌صدر با بیان اینکه این پروژه با هدفگذاری ۲۰۰تُن تولید شیر در روز راه‌اندازی شده، افزود: در حال حاضر روزانه ۳۰تن شیر تولید و به واحدهای تولیدی ارسال می‌شود.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری ارس دام آرشام ادامه داد: در فاز اول این پروژه برای ۳۰۰نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است.

شایان ذکر است، ۸۲پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در ۵منطقه آزاد و ۷منطقه ویژه اقتصادی در فاز نخست افتتاح پروژه های مناطق آزاد در دولت سیزدهم به افتتاح رسید.

گفتنی است، در مجموع ۳۹طرح صنعتی، ۳۹طرح عمرانی و ۴طرح کشاورزی در اولین فاز از افتتاح طرح‌های صنعتی، عمرانی و کشاورزی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم افتتاح گردید که بالغ‌بر ۸هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق ایجاد می‌کند و نقشی بسزا در رفع بیکاری در مناطق محروم ایفا می‌نماید.