در آیین انعقاد تفاهم‌نامه سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت بهداشت و درمان تاکید شد:

بهره‌مندی از هوش مصنوعی در حوزه پزشکی و تسریع در هوشمندسازی جزیره کیش

سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف ارتقای کیفیت خدمات نظام سلامت و استفاده از امکانات هوش مصنوعی در حوزه پزشکی و کمک به هوشمندسازی جزیره کیش، تفاهم‌نامه همكاري امضاء كردند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، این تفاهم‌نامه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش سطح درآمدهای ناشی از خدمات دانش‌بنیان، واردات مواد فناوری‌های موردنیاز و صادرات محصولات مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی و با هدف همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه‌های مشترک به امضاء رسید.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه، بر اهمیت جایگاه نخست ایران میان ۱۰کشور دنیا در حوزه پزشکی اشاره کرد که شخصیت‌های نام‌آشنایی در این زمینه نقش‌آفرینی کردند و نامشان در دنیا ماندگار شده است.

مهدی کشاورز در ادامه سخنان خود بر اهمیت ارتقاء آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی افراد جامعه و کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش در راستای تحقق سیاست‌های کلان این سازمان تاکید کرد و اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جزیره کیش به عنوان پایلوت شهر هوشمند در سطح کشور هدفگذاری شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز خرسندی از انتخاب هوشمندانه جزیره کیش به عنوان پایلوت هوشمندسازی تصریح کرد: برای هوشمندسازی شش مرحله تعریف شده و یکی از آنها شهروند هوشمند است.

براساس این گزارش، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این مراسم اظهار کرد: جاده‌سازی، راه‌آهن، پتروشیمی و پالایشگاه عوامل توسعه‌ای هستند، آموزش نیز در دنیا به عنوان شاخص توسعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ابوالفضل باقری‌فرد، هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه در منطقه آزاد کیش را بین‌المللی‌سازی آموزش پزشکی عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم در دولت سیزدهم به فضاهای جدید آموزشی به ویژه در مناطق آزاد نیاز داریم.

وی افزود: با ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد کیش؛ می‌توان دانشگاه‌های این منطقه را در مدت زمان کوتاهی به مراکز بین‌المللی‌سازی آموزش پزشکی تبدیل کرد.

باقری‌فرد، اهداف این تفاهم‌نامه را استفاده از امکانات هوش مصنوعی در پزشکی و کمک به هوشمندسازی جزیره کیش عنوان کرد.

به گفته معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی؛ حضور فعال شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان در حوزه هوش مصنوعی، تکنولوژی‌های جدید آموزشی نیز از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.