در بازدید مشاور رئیس‌جمهور از جزیره هرمز تاکید شد:

بهره‌گیری از ظرفیت منطقه آزاد قشم جهت کمک به رفع مشکلات مردم جزیره هرمز

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به همراه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از جزیره هرمز بازدید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد ظهر امروز پنج‌شنبه (۲تیرماه‌۱۴۰۱) به همراه افشار فتح‌الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان منطقه آزاد قشم، با حضور در جمع نمایندگان مردمی جزیره هرمز، ضمن بررسی وضعیت اشتغال جوانان و پتانسیل‌های موجود این جزیره، بر لزوم استفاده از توان منطقه آزاد قشم در رفع مشکلات این جزیره تاکید کرد.

وی همچنین خواستار احصاء ظرفیت‌های کسب‌وکار در این جزیره شد و بیان داشت: راه‌اندازی کسب و کارها در حوزه شیلات می‌تواند ضمن حفظ فرهنگ بومی این منطقه، برای جوانان اشتغال به همراه داشته باشد و با تامین منابع پروتئینی، به امنیت غذایی کشور کمک نماید.

سعید محمد بر برآورد و امکان‌سنجی راهکارهایی جهت راه‌اندازی مجدد معدن خاک سرخ با اولویت جلوگیری از خام‌فروشی تاکید کرد و اظهار داشت: با تحقیق در زمینه نحوه فرآوری خاک سرخ هرمز به منظور تولید مواد اولیه صنایع مختلف، فضاهای کارآفرینی جدیدی در این جزیره ایجاد خواهد کرد و ضمن کمک به اقتصاد جامعه محلی، فرموده مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال را در پی خواهد داشت.

در این نشست، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین خواستار  بررسی راهکارهایی برای کاهش آسیب‌های ناشی از حضور پرازدحام گردشگران در این جزیره شد.

در ادامه، دکتر محمد و هیات همراه با هدف احصاء مشکلات مردم این جزیره در حوزه‌های اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال و چاره‌اندیشی برای حل این موضوعات، از بخش‌های مختلف شهری، گردشگری و خدماتی هرمز بازدید کردند.

گفتنی است، جزیره هرمز با حدود ۷هزار نفر جمعیت و ۴۲کیلومترمربع وسعت، یکی از پتانسیل‌های ویژه برای جذب گردشگر در جنوب کشور محسوب می‌شود.