مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی قشم مطرح کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌ها جهت دستیابی به توسعه پایدار جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امروز اگر به دنبال توسعه واقعی، متوازن و پایدار در جزیره قشم هستیم، باید از ظرفیت‌های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها بهره‌مند شویم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی درویش پور در بازدید از ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم و دیدار با حمید رستمی‌جاز رئیس این واحد، اظهار کرد: خروجی فارغ‌التحصیلان و نیروی انسانی آموزش‌دیده از دانشگاه‌ها باید با توجه به نیازهای جامعه و منطقه هماهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نقش موثری در ارتقاء جایگاه فرهنگی و اقتصادی در نقاط مختلف کشور داشته و منطقه آزاد قشم هم توانسته از این ظرفیت استفاده کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه کارآفرینی و ایجاد اشتغال، زمینه‌ساز توسعه است؛ اذعان داشت: برای توسعه و رونق جزیره قشم باید با برنامه‌ای بلندمدت و با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و حوزه آموزش عمل نماییم.

به گفته درویش‌پور؛ مطالعات صورت گرفته و راهکارهای علمی پیشنهادی از سوی دانشگاه‌ها، به رفع نیازها و توسعه بخش‌های مختلف گردشگری، شیلات، حوزه نفت و انرژی و صنایع دریامحور کمک کننده خواهد بود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم آماده حمایت و تقویت ظرفیت‌ها و تبدیل شدن دانشگاه آزاد قشم به یکی از پایگاه‌های علمی و قطب در رشته‌های شیلات و صنایع دریامحور می‌باشد.

براساس این گزارش، حمید رستمی‌جاز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم نیز در این برنامه، با قدردانی از حمایت‌ها و همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با این مجموعه، گفت: امیدواریم با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه بتوان برای حل مشکلات موجود در جزیره اقدام کرد.

وی ادامه داد: اگر بتوان سطح علمی و فرهنگی جامعه را با استفاده از ظرفیت آموزشی دانشگاه آزاد ارتقاء بخشید، گام بلندی در راستای رسیدن به توسعه پایدار در منطقه برداشته خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در پایان اظهار داشت: ایجاد رشته‌های شیلات و صنایع دریامحور با توجه به نیازهای جزیره و منطقه آزاد قشم، از برنامه‌های آتی این واحد دانشگاهی است که به صورت جدی آن را پیگیری می‌کنیم.