معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار اعلام کرد:

بیش از ۱۲هزار میلیارد ریال ارزش تولیدات منطقه آزاد چابهار در نیمه‌اول سال۱۴۰۱

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ارزش تولیدات منطقه آزاد چابهار درحالی طی سال‌1401 از 12هزار و 700میلیارد ریال گذشت که 83واحد تولیدی فعال در منطقه وجود دارد و طی 8ماه گذشته نیز 11پروانه جدید برای واحدهای تولیدی صادر شده است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، محمد هدایی با اعلام این خبر با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی منطقه آزاد چابهار افزود: در مجموع مواد ‌اولیه واحدهای مستقر تولیدی در چابهار به دو روش تامین می‌گردد؛ گروه اول تولیداتی است که مواد اولیه آن از خارج از کشور تامین شده و در چابهار فرآوری، صادرات مجدد و یا وارد بازار داخل کشور و منطقه آزاد می‌شود و گروه دوم تولیداتی است که مواد اولیه آن به پشتوانه صنایع داخلی از سایر نقاط کشور تامین شده و به واسطه مشوق‌های مناطق آزاد و زیرساخت‌های موجود و درحال توسعه، انرژی ارزان و نزدیکی به بازارهای هدف خصوصا همسایگان شرقی در محدوده منطقه آزاد چابهار پردازش و تولید و صادر می‌گردد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر این‌که حمایت از واحدهای تولیدی در اولویت و دستور کار سازمان منطقه آزاد چابهار قرار دارد، اظهار داشت: واحدهای تولیدی سازمان منطقه آزاد چابهار طی ۸ماه گذشته تنها در بخش صنعت، برای ۱۷۹نفر شغل ایجاد کرده‌‌اند.

گفتنی است، توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در چابهار معلول دو عامل ظرفیت‌ها و مشوق‌های ارائه شده توسط سازمان منطقه آزاد چابهار و موقعیت استراتژیک و قرارگیری در سواحل مکران است. همچنین تصویرسازی مثبت از آینده چابهار و اثرگذاری این سازمان بر اقتصاد محلی و ملی و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های تولیدی در جذب سرمایه‌گذاری در منطقه اثرگذار است.