مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد:

تامین زیرساخت‌ها در حوزه دریا، اولویت اصلی سازمان منطقه آزاد چابهار

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه چابهار سرزمین سرمایه‌گذاری و تولید و تجارت به شمار می‌رود، گفت: توسعه زیرساخت در حوزه دریا، اولویت اصلی سازمان منطقه آزاد چابهار در كنار ساير زيرساخت‌هاي است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، نصرالله ابراهیمی در دیدار با رئیس هیات مدیره بندر بمبئی هندوستان اظهار داشت: رویکرد منطقه آزاد چابهار بر محوریت تولید، صادرات و خدمت در همه زمینه‌ها برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذران داخلی و خارجی است.

ابراهیمی ادامه داد: اصلی‌ترین برنامه‌های ما تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی و با اهمیت‌ترین آن تجهیز و احداث زیرساخت‌های موردنیاز در حوزه دریا است.

وی افزود: حوزه دریا، بنادر و کشتیرانی به‌واسطه ارتباط با آب‌های آزاد با دو کشور بزرگ چین و هند و کشور های همسایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: از شرکت‌های هندی در تکمیل زیرساخت حوزه کشتیرانی و دریا استقبال می‌کنیم برای اینکه بتوانیم ظرفیت تبادل و ارتباط در صادرات و ترانزیت را افزایش دهیم.

ابراهیمی تصریح کرد: هرگونه تفاهم‌نامه و یاداشت تفاهمی که بین بخش خصوصی منطقه آزاد چابهار در چارچوب سیاست های جمهوری اسلامی از طریق ای‌پی‌جی‌ال برقرار شود، ما آمادگی کامل داریم که حمایت کنیم تا به نتیجه برسد و متقابلا انتظار انجام تعهدات از سوی طرف خارجی را داریم.

وی تاکید کرد: ما مشوق‌های خوبی برای استقرار سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه آزاد چابهار داریم که ازجمله آنها می‌توان ۲۰سال معافیت در حوزه مالیات و امور گمرکی و تسهیل گری در حوزه روابط تجاری اشاره کرد.

مسئول سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان خاطرنشان کرد: پیگیر خواهیم بود تا بخش خصوصی دو کشور برنامه‌های خوب و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی را در حوزه تجارت و بازاریابی عملیاتی کنند.

 

رئیس هیأت مدیره بندر بمبئی هندوستان:

هندوستان نسبت به تعهد خود در قبال بندر چابهار پایبند است

رئیس هیات مدیره بندر بمبئی و مدیرعامل شرکت‌IPGL هندوستان نیز در این نشست گفت: همکاری طولانی‌مدت و پایدار با منطقه آزاد چابهار مدنظر است و می‌توانیم با تعامل بیشتر برای تحقق اقتصاد پویا تلاش کنیم.

«راجیو جلوتا» اظهار داشت: به دلیل شرایط پیش آمده در بحث تولید، مدیریت ای‌پی‌جی‌ال بنادر نتوانستند توجه زیادی به فعالیت چابهار داشته باشند.

وی گفت: اما دولت مرکزی هند نگاهی که به چابهار دارد به عنوان یکی از بنادر عمده ترازینت و کارگاه در کشورهای هند، ایران، سی‌آی‌اس و کشورهای قفقاز است.

مدیرعامل شرکت آی‌پی‌جی‌ال هندوستان افزود: با تغییرات مدیرتی که در حوزه ای‌پی‌جی‌ال صورت گرفته است و با این هدف دولت مرکزی هند ما را به چابهار اعزام کرد تا گزارشی از وضعیت موجود و از واقعیت‌های امروز این منطقه ارائه کنیم.

وی تصریح: بنابراین من می‌توانم بگویم، جلسات خوبی در تهران داشتیم و امیدواریم این جلسه نهایی، تاثیراتی طی یک‌ماه آینده داشته باشد.

«راجیو جلوتا»، از سازمان منطقه آزاد چابهار بابت الحاق بندر شهید بهشتی به منطقه آزاد قدردانی کرد و گفت: معتقدم که چنین جلساتی به تجارت و اقتصاد هر دو کشور در سال‌های آتی کمک می‌کند.

رئیس هیات مدیره بندر بمبئی هندوستان تاکید کرد: برنامه داریم به طور مشترک دست به دست هم بدهیم و بتوانیم باهم کار کنیم و اقتصاد پویایی داشته داشیم تا در زمینه بازاریابی در سال‌های آینده کارهای درستی انجام دهیم..

وی اظهار داشت: اگر پیشنهاداتی از طرف منطقه آزاد چابهار ارائه شود، استقبال خواهیم کرد.

«راجیو جلوتا» ادامه داد: درواقع می‌خواهم این پیام را برسانم که نسبت به تعهدی که در قبال بندر چابهار دادیم، پایبندیم و این تعهد را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: بنابراین با توجه به صحبت‌هایی که امروز داشتیم، مسائل پیگیری خواهد شد و تائیدیه دولت‌ها گرفته می‌شود؛ برنامه داریم که گروه‌های سرمایه‌گذاری و گروه‌های کاری مشترکی را با هم تشکیل دهیم، که هم در زمینه تجهیز بندر، بازاریابی و بهبود شرایط کاری و ترانزیت کالا از طریق این بندر، تیم‌های مشترک بیایند و مشکلات و چالش‌ها را حل کنند تا قدم‌های مثبتی انجام شود.

رئیس هیات مدیره بندر بمبئی و مدیرعامل شرکت IPGL هندوستان در پایان تصریح کرد: ازآنجا که منطقه آزاد چابهار جایگاه ویژه‌ای دارد و تیم کاری این مجموعه در زمینه فعالیت‌های اجرایی و زیرساخت‌ها فعال هستند، هرگونه ایده و پشتیبانی از طرف منطقه آزاد چابهار بسیار کارگشا خواهد بود و در بازاریابی این بندر مفید و موثر خواهد شد.