مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی عنوان کرد:

تبدیل جزیره کیش به دروازه ورودی فناوری‌های نوین پستی جهان

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی گفت: جزیره کیش ظرفیت تبدیل به دروازه ورودی فناوری‌های نوین پستی جهان را دارد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، محمود لیایی در آیین آغاز به‌کار رویداد همایشی و نمایشگاهی اینوتکس پست کیش اظهار کرد: پست جمهوری اسلامی پیشقراول استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها در کشور است و امسال سه دوره رویداد ویژه این فعالیت‌ها در کشور اجرا شده است.

وی اضافه کرد: این رویدادها به منظور تکمیل زنجیره ارتباط اکوسیستم مدیریتی با شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور برگزار و در این راستا دبیرخانه این جشنواره اینوتکس پست ایران در جزیره کیش ایجاد می‌شود.

لیایی اظهار کرد: همچنین در صورت همکاری و موافقت سازمان منطقه آزاد کیش، این جزیره ظرفیت تبدیل به دروازه ورود فناوری‌های نوین پستی جهان را دارد تا پس از کسب نتایج مناسبت به سراسر کشور تسری پیدا کند.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی در پایان، اجرای پست سبز، راه‌اندازی کارخانه نوآوری بین‌المللی پستی در کیش را از دیگر پیشنهادات خود اعلام کرد و خاطرنشان نمود: با توجه به تبعیت این جزیره از قوانین مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی، می‌توان به این اهداف رسید.

گفتنی است، نمایشگاه اینوتکس پست همزمان با سالروز گرامیداشت روز جهانی پست، با حضور بیش از ۵۰شرکت شتاب‌دهنده و استارتاپی در حوزه‌های مرتبط با خدمات پستی در جزیره کیش برگزار شد.

شایان ذکر است، فعالیت‌های تخصصی شامل حمل‌ونقل، لجستیک، دریافت و تحویل کالا و خدمات پرداخت اعتباری و همچنین برگزاری پنل‌های تخصصی، در نخستین رویداد ملی و دانش‌بنیان شرکت ملی پست با عنوان اینوتکس پست بود.

برخی از کسب و کارهای دانش‌بنیان در این نمایشگاه، عضو مراکز نوآوری پست کشور بودند که ضمن ارائه آخرین دستاوردها و خدماتشان در حوزه‌های مرتبط با خدمات پستی، در نشست‌هایی با محوریت تبادل‌نظر و انتقال تجربه‌ها شرکت کردند.

 

رونمایی تمبر طلای حرم امام حسین‌(ع) در کیش

همچنین، تمبر طلای حرم مطهر امام حسین‌(ع) در حاشیه گشایش نمایشگاه تمبر جام‌جهانی در جزیره کیش رونمایی شد.

نسخه کاغذی این تمبر توسط کشور عراق  به چاپ رسیده و نسخه طلایی آن نیز توسط یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تمبر ایران ضرب شده است؛ نسخه طلایی این تمبر در اندازه سه در پنج سانتی‌متر و به وزن پنج‌گرم طلای خالص ضرب شده و قرار است به موزه کربلای معلی اهدا شود.

نمایشگاه جام‌جهانی تمبرهای فوتبالی جهان در آستانه رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال‌۲۰۲۲ در قطر همزمان با روز جهانی پست و  با حضور محمود لیایی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش گشایش یافت.

گفتنی است، در این نمایشگاه ۱۸۶قطعه تمبر در ۷۰قاب تا ۲۷آذر همزمان با پایان رقابت‌های جام‌جهانی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

براساس این گزارش، این تمبرها در فاصله سال‌های‌۱۹۷۴ تا سال‌۲۰۱۸ در حدود ۵۰کشور جهان منتشر شده و مربوط به رویدادهای جام‌جهانی، فیفا، جام ملت‌های اروپا، جام قهرمانی آسیا و اسطوره‌های فوتبال کشورهای مختلف است.