مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

تدوین برنامه جامع و کاربردی در فضای مجازی جهت دستیابی به شهر هوشمند

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر لزوم اهميت محتواهای فضای مجازی، اين امر را عامل مهمی در تحقق و رسیدن به یک «شهر هوشمند» عنوان کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز در نشستی صمیمانه با دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور که در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، گفت: برنامه کاری و عملکرد همیشه یک حالت روزمرگی یا تدافعی دارد که با وجود بیش از ۷۰سامانه در حوزه‌های مختلف مردم همچنان از این فضا ناراضی هستند.

به گفته وی؛ تدوین برنامه جامع و کاربردی در تمام حوزه‌ها و بر‌اساس نیازهایی که یک شهر هوشمند واقعی دارد، برای هر یک برنامه و تیم اجرایی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حکمروایی هوشمند، شهروند هوشمند، محل زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند و انرژی هوشمند را شش محور مهم یک شهر هوشمند برشمرد و افزود: برای رسیدن به یک شهر هوشمند باید محتواهای فضای مجازی موردتوجه قرار گیرد.

کشاورز با تاکید بر این که باید در ابتدا هوشمندسازی را از خود آغاز کنیم، تاکید کرد: بیشترین مشکل تمام حوزه‌ها در کشور به دلیل عدم برخورداری از سطح سواد عمومی مطلوب است.

وی با بیان این که در کشور نمی‌توان ایده‌های خوب را عملی کرد، اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی در مناطق آزاد موظف به هماهنگی با مدیرعامل سازمان به عنوان بالاترین مقام اجرایی که حکم آن توسط مقام ریاست جمهوری امضا می‌شود، هستند؛ اما متاسفانه در جزیره کیش این‌گونه نیست.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مشکلات موجود در کیش گفت: مشکلاتی مانند خودرو، فضای مجازی و آب و برق در جزیره وجود دارد که مکاتبات زیادی در این خصوص انجام شده است، ولی در فضای مجازی کسی این موضوع را نمی‌پذیرد.

کشاورز با تاکید بر این که فضای مجازی در بسیاری از حوادث و رویدادها موثر واقع شده است، بیان داشت: فضای مجازی در اپیدمی کرونا، بحران‌ها، آگاهی دادن‌های کوچک و هدفمند، نقش مطلوب و بسزایی را ایفا کرده است.

وی انتظار سازمان منطقه آزاد کیش از شورای‌عالی فضای مجازی را یک انتظار خاص عنوان کرد و گفت: علی‌رغم وجود قوانین و برخی مسائل و محدودیت‌هایی که در این منطقه وجود دارد، نسبت به ظرفیت‌های موجود عقب‌تر هستیم؛ در همین راستا یک برنامه کلی و جامع درخصوص تمام نیازهایی که یک شهر هوشمند واقعی دارد، طراحی و برای هر یک برنامه و تیم اجرایی درنظر گرفته می‌شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان تصریح کرد: مجریان این طرح بیشتر بخش خصوصی خواهد بود؛ چراکه جزو کسانی هستند که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و شتابدهنده‌ها چابک‌تر عمل می‌کنند.

گفتنی است، این نشست با حضور ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران، برخی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مسئولان نظامی و انتظامی این منطقه برگزار شد.