معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد:

ترانزیت خارجی خودروهای سواری دارای پلاک، بجز خودروهای آمریکایی در مناطق آزاد بلامانع است

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از ترانزیت خارجی خودروهای سواری دارای پلاک و شماره‌گذاری شده در مناطق آزاد به جز خودروهای ساخت یا برند آمریکایی، پس از انجام ثبت آماری مورد تایید دبیرخانه شورایعالی مابین مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، احمد جمالی با اعلام این خبر افزود: بر‌اساس این تفاهم‌نامه، خودروهایی به جز خودروهای برند آمریکایی مثل برندهای لامبورگینی، فراری، پورشه، هامر، مازراتی و بوگاتی پس از انجام ثبت آماری مورد تایید دبیرخانه شورایعالی مابین مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی بلامانع است و گمرگ ایران هماهنگی لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: زین پس واردات کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یا ترانزیت کالا بین این مناطق صرفا بر‌اساس ثبت آماری کالا و اعلام توسط دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام خواهد شد و دیگر نیازی به انجام ثبت سفارش نیست و سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید کلیه اطلاعات کالای وارده به صورت برخط در اختیار گمرک قرار دهند.

وی ادامه داد: گمرک جمهوری اسلامی ایران هم اهتمام لازم را برای ترانزیت کالا با کمترین تشریفات به موازات مناطق مذبور به عمل آورد.

جمالی‌، افزایش تعداد ردیف کالاهای همراه مسافر با همکاری گمرک ایران خبر داد و افزود: در این تفاهم مقرر گردید تعداد ردیف تعرفه‌های کالاهای مجاز همراه مسافر افزایش یافته و در دستورکار قرار گیرد.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، توجه به ماده‌۶۶ قانون امور گمرکی را از دیگر موضوعات مطرح شده در این توافق‌نامه دانست و گفت: مستند با توجه به ماده‌۶۶ قانون امور گمرکی مقرر شده حقوق ورودی مواد اولیه خارجی پرداخت شده واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد ویژه اقتصادی پس از صادرات و رعایت مقررات مربوطه استرداد شود.