در دیدار رئیس و دبیر اتاق بازرگانی بندرعباس با حمیدرضا مومنی مطرح شد:

تعامل دو سویه نهادها، راهگشای توسعه تجارت در منطقه آزاد قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برقراری همکاری و تعامل منطقی بین سازمان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس می‌تواند راهگشای برخی مسائل جاری استان هرمزگان باشد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در دیدار رئیس و دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس افزود: هر چه وحدت و نزدیکی بین اتاق بازرگانی بندرعباس به عنوان نماینده تجار هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم ایجاد شود، حاصل آن ارتقاء و توسعه تجارت در استان خواهد بود.

وی با اشاره به پیشنهاد خود به اتاق بازرگانی کشور مبنی بر ایجاد دفاتر همه اتاق‌های بازرگانی مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کشور در قشم تصریح کرد: از هر پیشنهادی مبنی بر توسعه صنعت، معدن و تجارت در قشم استقبال می‌شود و کمال همکاری را با اتاق بازرگانی بندرعباس خواهیم داشت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود، هرمزگان را یک استان درآمدزا برای کشور خواند و با تشریح موقعیت‌های پیش آمده برای این استان در طول دهه‌های گذشته، بر ضرورت هم‌اندیشی، همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های مستقر در این استان جهت استفاده حداکثری از موقعیت ویژه آن برای توسعه منطقه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی بندرعباس نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از تاریخ تاسیس و فعالیت‌های این اتاق و مسائل جاری استان گفت: شیوع ویروس کرونا تاثیر مستقیم بر مبحث اشتغال داشته که امیدواریم در دوران پساکرونا دوره تازه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی را در هرمزگان آغاز کنیم.

محمدرضا صفا در این خصوص از همکاری سازمان منطقه آزاد قشم در این شرایط با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس تقدیر و حمایت تجار هرمزگان را از مدیریت منطقه آزاد قشم‌ اعلام کرد.

گفتنی است، در این دیدار کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، پیام رضایی دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، نریمان توکلی مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل، حسین سعیدی مدیرکل گمرک قشم، علی همایونی مدیر توسعه تجارت، هرمز امیری سرپرست مدیریت بازرگانی و اصناف و حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم و تنی چند از تجار بخش خصوصی بندرعباس حضور داشتند.