معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان کرد:

تلاش برای ساماندهی حاشیه‌نشینی و توسعه زیرساخت‌ها در چابهار

معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مسئول سابق اداره سازمان منطقه آزاد چابهار، در جلسه معارفه مدیر جدید سازمان منطقه آزاد چابهار که با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد؛ به بیان عملکرد خود در این دوره کوتاه پرداخت و گفت:‌ در حوزه ساماندهی حاشیه‌نشینی، قاچاق کالا، سوخت و روغن خوراکی، ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه زیرساخت‌های انرژی و آب شیرین‌کن‌ها و... مصوباتی به تایید رئیس‌جمهور رسیده است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، نصرالله ابراهیمی با بیان اینکه هیچ اختیار قانونی برای حوزه مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار وجود نداشت، تاکید کرد: با کمک دبیرخانه شورایعالی و مساعدت شورای تامین و اعضای شورای نظارتی استان، از راه میان‌بر استفاده کردیم و توانستیم در طول این هشت‌ماه، ۴۵۰میلیارد تومان از محل سهمیه کالاهای تجاری، درآمد کسب کنیم که‌ ۳۲۰میلیارد آن برای سهمیه کالاهای تجاری و ۱۳۰میلیارد آن هم از محل سایر منابع همچون گمرک، عوارض و… بوده است.

وی ادامه داد: تا به امروز مجموعه یکهزار و صد نفری سازمان منطقه آزاد چابهار را علی‌رغم افزایش حقوق‌ها اداره کردیم و یک‌ریال هم بدهکار نیستیم. درخصوص پیمانکاران نیز که حدود ۴۰۰میلیارد بدهی ایجاد شده بود، توانستیم با چندین جلسه هیات مدیره و تجویزهای قانونی‌، حدود ۲۰۰میلیارد تومان از محل بدهی آنان را به روش تهاتر و از محل بودجه مصوبه ۱۷۵۰میلیارد تومانی به مرحله تسویه برسانیم.

معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از کاهش تشریفات سخن گفت و تاکید کرد: علی‌رغم رشد تورم، اما ۱۲۰درصد صرفه‌جویی از محل پذیرایی و کاهش تشریفات داشته‌ایم‌. ضمن اینکه حدود ۵۰درصد نیز نسبت به سایر هزینه‌ها صرفه‌جویی صورت گرفته است.

ابراهیمی در ادامه به اهم مصوبات اشاره کرد و اظهار داشت:‌ اختصاص زمین برای احداث بیمارستان ۱۶۰تختخوابی سازمان تامین اجتماعی، تهاتر ۲۰۰میلیارد تومان برای پرداخت بدهی پیمانکاران و تحقق پروژه‌های سرمایه‌گذاری از مصوبات مهم هیات مدیره بوده است.

طبق گفته وی؛ از پروژه‌های فعال سرمایه‌گذاری، نزدیک به ۷هزار میلیارد تومان حاصل شده و این یعنی پروژه‌های سرمایه‌گذاری موجود با کمک و هدایت حوزه معاونت اقتصادی، ۷هزار میلیارد آورده داشته است؛ ضمن اینکه ۹۵مورد سرمایه‌گذاری نیز آماده قرارداد است که آن هم قریب ۷۰۰میلیارد تومان آورده برای سازمان منطقه آزاد چابهار خواهد داشت.

مسئول سابق اداره سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد:‌ ما در طول این هشت‌ماه، ۶٫۲سهم فولاد مکران را تثبیت کردیم، درحالی که سهم ما به نیم‌درصد رسیده بود و اگر با ۷۰۰میلیارد تومان افزایش سرمایه آن را تثبیت نمی‌کردیم، این سهمیه به صفر می‌رسید.

طبق اظهارات ابراهیمی؛ در دوره مدیریت وی، اختصاص زمین برای معتادین برای اولین‌بار تصویب شد تا چهره شهر چابهار از حالت فعلی خارج گردد.

ابراهیمی به نقشه پیشرفت چابهار که برای اولین‌بار به ریاست جمهوری و معاون ایشان تقدیم شده است، اشاره کرد و گفت: در حوزه ساماندهی حاشیه‌نشینی، قاچاق کالا و سوخت و روغن خوراکی، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی اعم از فرودگاه‌، راه‌، ریل و خط کشتیرانی، در حوزه زیرساخت‌های انرژی  و آب شیرین‌کن‌ها و… مصوباتی به دست ریاست جمهوری رسیده که برخی نیز تایید و به مرحله اجرا رسیده است.

معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: ‌بستر برای تلاش و ادامه کار فراهم است که با حضور جناب آقای مقدم، می‌تواند این زیرساخت‌های لازم هویدا و شیرینی خدمت برای مردم عزیز حاصل شود‌‌.