مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با مدیرکل بهزیستی هرمزگان مطرح کرد:

توانمندسازی جامعه معلولان و مددجویان، اولویت فعالیت‌های حمایتی منطقه آزاد قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم فراهم كردن زمینه برای توانمندسازی جامعه معلولان و مددجویان را در اولویت فعالیت‌های حمایتی منطقه آزاد قشم دانست که می‌تواند به رفع فقر و محرومیت در جامعه کمک کند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان گفت: سازمان منطقه آزاد قشم در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، به دنبال حل مسائل و مشکلات قشر معلول و مددجویان جامعه است و به همین جهت توجه خاصی به توانمندی‌های ایشان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در آینده نزدیک بازارچه دائمی صنایع‌دستی قشم فعالیت خود را آغاز می‌کند که این مرکز می‌تواند فرصت مناسبی برای عرضه محصولات تولید شده توسط زنان سرپرست خانوار، مددجویان و معلولان باشد.

به گفته فتح‌الهی‌؛ توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان کشور از اهداف سازمان منطقه آزاد قشم که این مهم با همکاری بهزیستی، سازمان‌های مردم‌نهاد و جامعه معلولین دست‌یافتنی خواهد بود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با استقبال از احداث یک مرکز رفاهی اقامتی ویژه مددجویان بهزیستی خاطرنشان کرد: میزبانی از جامعه معلولان در قشم و ایجاد مجموعه‌های رفاهی علاوه‌بر فراهم ساختن شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران، به معرفی بهتر ظرفیت‌های این جزیره کمک می‌نماید.

براساس این گزارش، مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: از جامعه هدف ۱۳۴هزار نفری تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان هرمزگان، ۵۳هزار نفر جامعه معلولان هستند که از این تعداد ۲۸۰۰نفر در جزیره قشم ساکن می‌باشند.

سامیه جهانشاهی ضمن قدردانی از حمایت‌ها و تلاش‌های مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم در راستای حمایت از جامعه معلولان و مددجویان، افزود: ایجاد زیرساخت و بسترسازی مناسب برای حضور معلولان در اماکن تفریحی و ساحلی منطقه آزاد قشم، یکی از موضوعاتی است که می‌تواند در خدمت‌رسانی به جامعه مددجویان کمک کننده باشد.

وی اظهار کرد: هدف بهزیستی این است که افراد دارای معلولیت یک زندگی مستقل در بستر جامعه و درون خانواده همراه با منزلت اجتماعی و مثل یک شهروند عادی تجربه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: توانمندسازی جامعه معلولان و به طور کلی مددجویان تحت پوشش بهزیستی و ایجاد اشتغال برای آنها یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌هایی است که نیازمند اراده جدی و همکاری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها است.

گفتنی است، جلسه افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان، با حضور سیدمحمد حسینی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم و اسماعیل کیانی رئیس اداره بهزیستی قشم برگزار شد.