مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از بازداشتگاه قشم مطرح کرد:

توانمندسازی محکومان، در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مهارت‌آموزی، کارآفرینی و توانمندسازی محکومان و زندانیان مسئله‌ای است که با مشارکت عمومی خیرین و سایر دستگاه‌های دولتی و قوه قضاییه اجرایی خواهد شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در بازدید از بازداشتگاه قشم که به همراه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان قشم صورت گرفت، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم در راستای رسالت مسئولیت اجتماعی خود، از انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی جهت توانمندسازی محکومان حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه اصلاح و بازاجتماعی کردن محکومان و متهمان با هم‌افزایی میان دستگاه‌های مرتبط و بهره‌گیری از حمایت و شیوه‌های نوین صورت گرفته که می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و بزه در سطح جامعه گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه امیدواریم در آینده روزی فرا برسد که هیچ زندانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد، تصیح کرد: بازداشتگاه و زندان باید بستری برای توانمندسازی و حرفه آموزی باشد تا مسیر بازگشت محکومان به جامعه را تسهیل کند.

به گفته فتح‌الهی؛ آموزش‌های داده شده به زندانیان می‌تواند ضمن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جنبه درآمدزایی و اقتصادی نیز برای آنان به همراه داشته باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: با ایجاد یک کارگاه تولید صنایع‌دستی بومی قشم و با انجام آموزش‌های لازم هم‌راستا با مهارت‌آموزی و کسب درآمد و ترویج تولیدات محلی جزیره قشم، می‌توانیم شرایط را برای بازگشت محکومان به جامعه فراهم نماییم.

براساس این گزارش، رئیس دادگستری شهرستان قشم نیز در این برنامه ضمن قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها در کنار هم می‌توان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات مفیدی را انجام داد.

رضا صفایی ادامه داد: توانمندسازی و کارآفرینی در میان محکومان و زندانیان یکی از عواملی است که می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود و این مهم یکی از اولویت‌های دستگاه قضا در جزیره قشم می‌باشد.

رئیس دادگستری شهرستان قشم در پایان تصریح کرد: امیدواریم با همراهی و حمایت‌های سازمان منطقه آزاد قشم و سایر دستگاه‌ها، در آینده نزدیک ضمن تکمیل و تجهیز زندان قشم، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری در سطح جزیره باشیم.