با افتتاح و کلنگ‌زنی 71پروژه جدید دیگر رقم خواهد خورد:

ثمردهی فعالیت‌های ۱۰ماهه‌ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در هفته دولت

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی از افتتاح و کلنگ‌زنی 71پروژه سرمایه‌گذاری و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد شب گذشته (۲۴مردادماه) با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «صف اول»، با اعلام این خبر افزود: از مجموع ۷۱پروژه سرمایه‌گذاری و عمرانی در مناطق آزاد ارس، انزلی، اروند و کیش و مناطق ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان، نمین، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد، بجنورد، انرژی پارس و ارگ جدید بم، ۵۱پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید و ۲۰پروژه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه این دومین دوره افتتاح پروژه‌های سرمایه‌گذاری و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم است، اظهار داشت: مجموع ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها ۱۱۸هزار میلیارد تومان است که از این میزان، ۶هزار و ۳۰۰میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری پروژه‌های قابل افتتاح است و ۱۱۱هزار و ۷۸۲میلیارد تومان هم شامل پروژه‌هایی است که کلنگ‌زنی می‌شود.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: همزمان با افتتاح ۵۱پروژه سرمایه‌گذاری و عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برای ۵هزار و ۷۴۳نفر به صورت مستقیم و ۱۱هزار و ۹۹۸نفر هم به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۰پروژه‌ای که در مناطق آزاد ارس و انزلی و مناطق ویژه اقتصادی انرژی پارس، سهلان و لرستان کلنگ‌زنی می‌شود، برای ۲هزار و ۸۰۶نفر به صورت مستقیم و برای ۲هزار و ۴۸۹نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است، در فاز نخست افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم (۲۹اردیبهشت‌ماه‌۱۴۰۱)، ۸۲پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در ۵منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی قشم، ارس، کیش، انزلی و ماکو و ۷منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد، بجنورد و نمین با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.