معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بیان کرد:

جزیره قشم؛‌ الگویی برای سفرهای گردشگران داخلی و خارجی

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: باتوجه به اقدامات انجام شده از سوی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، این جزیره به الگویی برای سفرهای نوروزی مردم ایران و گردشگران خارجی تبدیل شده است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سیدمحمد حسینی در آیین آغاز به‌کار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، اظهار داشت: وجود ظرفیت‌هایی همچون سواحل زیبا، دره‌ ستاره‌ها، تنگه چاهکوه، طولانی‌ترین غار نمکی جهان، جنگل دریایی حرا، دره‌تندیس‌ها، جزایر ناز، هوای پاک و مردمان خوب جزیره قشم نشان از عنایت ویژه‌ خداوند به این منطقه دارد که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی ادامه داد: با عنایت به سیاست‌های دولت برای تعامل با دنیا، باید با تلاش مضاعف، ظرفیت‌های گردشگری کشورمان به‌ویژه جزیره قشم به علاقه‌مندان صنعت گردشگری در جهان معرفی شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، اظهار امیدواری کرد که مردم در سفر نوروزی به قشم و بازدید از ظرفیت‌های منحصربه فرد این‌ منطقه، خاطرات به یادماندنی از حضور در این جزیره زیبا با خود به یادگار داشته باشند.

حسینی همچنین تلاش دشمنان انقلاب در چند ماه گذشته را ادامه برنامه ۴۴سال آنان دانست و تصریح کرد: گره‌گشایی از مشکلات‌ مردم، دغدغه اصلی نظام و دولت برخواسته از آرای مردم است و با توجه به برنامه‌های متوازنی که دولت در حوزه سیاست خارجی و برقراری روابط با همسایگان، کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین اجرا کرده است، در آینده شاهد اتفاقات خوب و مثبتی با هدف تقویت حوزه اقتصادی کشورمان خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف را موظف به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کرده است، افزود: دولت در راستای تحقق فرامین رهبری با تمام وجود از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان صنعتی و تولیدی حمایت می‌کند.

به گفته حسینی، در ۱۹ماه گذشته دولت سیزدهم با رویکرد جذب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های عمرانی، مسکن، جاده، نفت و گاز و مسائل مختلف اقتصادی تلاش کرده شرایط جدیدی را برای رفع مشکلات مردم فراهم کند.

معاون‌ پارلمانی رئیس‌جمهوری اظهار کرد: مسئله عفاف و حجاب و موضوعات فرهنگی برای دولت و نظام بسیار مهم است و موضوعات این چنینی باید با رعایت اخلاق حل و فصل شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید نمود: آداب و سنن، حجاب بانوان قشمی، سبک زندگی بومیان جزیره و ارزش‌های اخلاقی مردم این‌ منطقه باید به انبوه مسافران و‌ گردشگران معرفی شود.

وی از موقعیت صید و صیادی قشم هم به عنوان یک فرصت ویژه اقتصادی نام برد و گفت: با تقویت حمایت از صنایع دریایی و دیگر فعالیت‌های صنعتی می‌توانیم بنیه اقتصادی مردم را که از برنامه‌های دولت است، تقویت کنیم.

حسینی اذعان داشت: کشورمان از سهم ۷درصدی معادن و ذخایر معدنی دنیا برخوردار است و کشورهای مختلف به مِس و فولاد کشورمان نیاز دارند که اگر در این زمینه‌ها درست عمل کنیم، مشکلات کشور برطرف خواهد شد‌.

معاون‌ پارلمانی رئیس جمهوری در پایان تصریح کرد: در جنگ نابرابر هشت ساله با همت عمومی به پیروزی رسیدیم و امروز هم اگر بنا داریم کشورمان به یک نظام الهام‌بخش تبدیل شود، همه باید در این راه نقش‌آفرینی کنیم.

شایان ذکر است؛ سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری عصر روز شنبه (۲۷اسفندماه) با استقبال افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این‌ سازمان و دیگر مقامات شهرستان قشم، از طریق فرودگاه قشم وارد این جزیره شد.