مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت:

جزیره کیش، آماده میزبانی از تیم‌های ورزشی در جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، توضیحاتی درخصوص آخرین وضعیت جزیره کیش برای میزبانی از جام‌جهانی‌2022 قطر ارائه کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، آذرماه سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت ورزش و جوانان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی جهت استفاده از ظرفیت‌های جزیره کیش در زمان برگزاری جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر به امضاء رسید.

سعید محمد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس درخصوص آخرین وضعیت آماده‌سازی جزیره کیش برای میزبانی از مهمانان جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار است یک و نیم میلیون مسافر در سه موج وارد قطر شوند و ظرفیت این کشور برای میزبانی در هر مرحله تنها ۳۰۰هزار نفر است، مقرر شد ۲۰۰هزار نفر در کشورهای اطراف پخش شوند.

وی افزود: به همین خاطر زیرساخت‌ها را برای پذیرایی و اسکان گردشگران فراهم کردیم. حدود ۱۰هزار تخت در هتل‌های پنج ستاره و ۲۰هزار تخت در هتل‌های چهار ستاره، آماده شده که فکر می‌کنم به دلیل هزینه کم، مراجعین بیشتری نسبت به پیش‌بینی‌های انجام شده، داشته باشیم. در این باره اقدامات لازم برای حمل‌ونقل مسافرین هم انجام دادیم. تمهیدات لازم برای اسکله مسافری و حمل‌ونقل دریایی را در نظر گرفتیم؛ به عنوان مثال بخش خصوصی دو کشتی کروز را به این امر اختصاص داده است. ضمن اینکه ظرفیت فرودگاهی را نیز از یک و نیم میلیون به هفت و نیم میلیون نفر افزایش دادیم.

مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به تمهیدات درنظر گرفته شده از میزبانی از تیم‌های حاضر در جام‌جهانی، تصریح کرد: پنج زمین فوتبال هیبریدی را آماده کردیم. امکانات دیگری مانند سالن بدنسازی مجهز، استخر و… را آماده کردیم. همچنین قرار است در ایام برگزاری جام‌جهانی، ۴۰۰پرواز بین ایران و قطر انجام شود. از کشور قطر خواستیم تا اقدامات لازم برای مطلع شدن مهمانان جام‌جهانی را انجام دهند و آنها نیز قبول کردند آمادگی ایران برای میزبانی از گردشگران را اعلام کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی عنوان کرد: رایزنی‌هایی برای اینکه برخی تیم‌ها بتوانند به جزیره کیش بیایند را انجام دادیم. ضمن اینکه از قطر درخواست کردیم نام جزیره کیش را در لیست‌ “حی کارت” قرار دهند تا مهمانان بتوانند راحت‌تر به  این جزیره رفت‌و‌آمد کنند. قصد داریم در جزیره کیش محلی مانند کمپ اسپایر قطر برای استفاده تیم‌های ورزشی ایجاد نماییم.