مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

جزیره کیش؛ پایلوت فعالیت‌های صادراتی صنایع خلاق مناطق آزاد

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از انعقاد تفاهم‌نامه برای تاسیس شتابدهنده صادراتی صنایع خلاق و دانش بنیان در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از فرینا، سیدسجاد نوری با اعلام این خبر افزود: این تفاهم‌نامه همکاری امروز (چهارشنبه ۱۰مهر) بین «دانشگاه صنعتی امیرکبیر»، «دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» و «سازمان منطقه آزاد کیش» امضاء شد.

نوری درباره این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه در راستای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و نوآورانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ظرفیت‌ها و امکانات سازمان منطقه آزاد کیش در جهت استقرار و فعالیت شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و نوآور در جزیره کیش با تاکید بر تجاری‌سازی بین‌المللی، تقویت صادرات محصولات و خدمات خلاق و دانش‌بنیان منعقد شد.

او انعقاد این تفاهم‌نامه را سرآغازی برای توسعه فعالیت‌های مبتنی بر صنایع خلاق به ویژه شتابدهنده های صادراتی در مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی دانست و افزود: جزیره کیش به واسطه زیرساخت‌های مناسب؛ پایلوت فعالیت‌های صادراتی صنایع خلاق با استفاده از ظرفیت‌های مناطق آزاد معرفی خواهد شد.

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ابراز امیدواری کرد: بعد از امضاء این تفاهم‌نامه؛ تا پایان سال‌۹۸ مرکز شتابدهی و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف تجاری‌سازی بین‌المللی و تقویت صادرات صنایع خلاق در برج فناوری و نوآوری جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کند و پس از آن کلیه صاحبان محصولات خلاق و دانش‌بنیان بتوانند از خدمات این شتابدهنده جهت تسهیل صادرات استفاده نمایند.

گفتنی است؛ این تفاهم‌نامه همکاری بین محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضاء شد.