در چهارمین نشست شورای هماهنگی اقدامات منطقه آزاد قشم در پساکرونا مطرح شد:

حذف بوروکراسی‌های اداری، راز موفقیت مناطق آزاد دنیا

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مناطق آزادی در دنیا موفق هستند که بوروکراسی و مقررات دست و پا گیر را از میان برداشته‌اند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در چهارمین نشست شورای هماهنگی اقدامات منطقه آزاد قشم در پساکرونا افزود: قانونمندی، نظم و انضباط در امور و از بین رفتن بوروکراسی و مقررات دست و پاگیر برای حفظ منافع ارباب رجوع و تسهیل جذب سرمایه‌گذار به عنوان قانون کار در منطقه آزاد قشم باید در نظر گرفته شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با انتقاد از برخی رویه‌های تمرکزگرا، خواستار تهیه یک گزارش جامع از اشکالات حقوقی، قانونی و عملکردی در مدیریت‌ها با ذکر مصادیق و موارد مغایر با قانون مناطق آزاد شد و تصریح کرد: ما تکلیف قانونی، اخلاقی و شرعی خودمان را در قبال این موارد انجام خواهیم داد.

براساس این گزارش، عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیز در سخنان کوتاهی نکاتی را در ارتباط با تاثیرات شیوع ویروس کرونا در جامعه جهانی مطرح کرد.

علی یدقار مشکلات تمدن فراصنعتی را هم یکی دیگر از موارد اثباتی ناشی از این حادثه خواند و افزود: دنیای بعد از کرونا، حتما دنیای جدیدی خواهد بود و عده‌ای از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی همچنین کرونا را فرصتی برای ایجاد انسجام اجتماعی در کشور دانست.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کرونا ثابت کرد که هوشمندسازی یک نیاز اساسی مدیریت در کشور است ‌و اگر ما آن را از قبل داشتیم، آموزش و پرورش ما در مواجهه با ویروس کرونا دچار مشکل جدی نمی‌شد.

بنا بر این گزارش، بررسی عملکرد درآمد و منابع سازمان منطقه آزاد قشم در فروردین‌ماه سال جاری ازجمله دستور جلسه این نشست بود که گزارش آن توسط عابدین سعادتفر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم ارائه شد.

گفتنی است، در این نشست، لوح حکم انتصاب هرمز امیری به عنوان سرپرست مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم توسط مدیرعامل این سازمان به ایشان داده شد.