مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:

حرکت بر مبنای علم جهت تسریع در فرآیند توسعه و رونق اقتصادی قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: حرکت بر مبنای علم و دانش با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری موجود در منطقه، موجب سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه و رونق اقتصادی جزیره قشم می‌شود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در جلسه با رئیس مرکز امور بین‌الملل دانشگاه پیام نور و رئیس دانشگاه پیام نور قشم، اظهار کرد: وجود مراکز علمی و دانشگاه‌های مختلف در جزیره قشم در تقویت ظرفیت‌های موجود و تربیت نیروی انسانی ماهر نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم براساس رسالت حاکمیتی خود، از تمامی فعالیت‌های علمی و پژوهشی در منطقه حمایت می‌کند و برای این موضوع پروژه‌های متناسب با نیازهای منطقه و تربیت نیروی انسانی ماهر دارای اولویت هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ هر اندازه که دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی منطقه براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود تعریف و تقویت کنیم، کمک بیشتری به رونق اقتصاد محلی و معیشت ساکنان جزیره قشم می‌شود.

فتح‌الهی اظهار کرد: نزدیک بودن قشم به آب‌های بین‌المللی و هم‌مرز بودن با کشورهای حوزه خلیج‌فارس، موقعیتی مناسب برای تولید محصولات صادراتی با نگاه به بازارهای هدف می‌باشد.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه‌های قشم، اذعان داشت: جذب دانشجوی خارجی علاوه‌بر معرفی اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی، می‌تواند به معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های اقتصادی منطقه کمک نماید.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با بیان اینکه مهم‌ترین خواسته رهبری از تمامی دولتمردان جدید، بازسازی اعتماد عمومی و امیدآفرینی بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی ماه‌های گذشته در قشم توانسته‌ایم در مسیر مورد نظر رهبر معظم انقلاب و همسو با سیاست‌های دولت مردمی آیت‌الله رییسی حرکت کنیم که موجب افزایش رضایتمندی جامعه محلی شده است.

 

رئیس مرکز امور بین‌الملل دانشگاه پیام:

پیگیری دانشگاه پیام نور قشم برای جذب دانشجوی خارجی

رئیس مرکز امور بین‌الملل دانشگاه پیام نور نیز در این جلسه گفت: در دوره جدید مدیریت مناطق آزاد و به‌ویژه در منطقه آزاد قشم شاهد اتفاقات خوبی هستیم که موجب افزایش رضایتمندی و امیدآفرینی در سطح جامعه می‌شود.

مجتبی سلطانی‌احمدی ادامه داد: نگاه متعالی سازمان منطقه آزاد قشم به مقوله توسعه آموزش عالی در جزیره قشم، فرصت بی‌نظیری برای ایجاد رابطه نزدیک میان دانشگاه‌ها و فضای تولید ایجاد کرده است.

وی با قدردانی از نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پیرامون جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های جزیره، افزود: ورود دانشجویان خارجی به قشم می‌تواند موجب رونق اقتصادی و معرفی بهتر ظرفیت‌های جزیره شود و ما در دانشگاه پیام نور این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل دانشگاه پیام نور در پایان تصریح کرد: توجه به صنایع مورد‌نیاز منطقه مانند صنایع دریامحور و شیلات با‌توجه به ظرفیت‌های موجود در جزیره قشم، یکی از نکات دارای اهمیت است که باید برای آن برنامه‌ریزی صورت پذیرد.

همچنین، رئیس دانشگاه پیام نور قشم نیز در این جلسه گفت: با توجه به مزیت‌های منطقه آزاد قشم و زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه پیام نور در جزیره، می‌توان برای جذب دانشجویان خارجی برنامه‌ریزی کرد.

علی نقی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برنامه‌های خوبی جهت تقویت رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور قشم صورت گرفته است که راه‌اندازی مزرعه آموزشی-تحقیقاتی یکی از این برنامه‌ها می‌باشد.

گفتنی است، آیین کلنگ‌زنی مزرعه آموزشی-تحقیقاتی به مساحت ۶۰۰۰مترمربع و بهره‌برداری از انشعاب آب بازیافت با ظرفیت سالانه ۱۲هزار مترمکعب در دانشگاه پیام نور قشم با حضور افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مجتبی سلطانی‌احمدی رئیس مرکز امور بین‌الملل دانشگاه پیام نور، علی نقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام نور قشم به همراه جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.