مشاور رئیس‌جمهور در سفر به جزیره قشم تصریح کرد:

خدمات‌رسانی به گردشگران در منطقه آزاد قشم مطلوب است

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: ترافیک سنگینی در مبادی ورودی قشم وجود ندارد و خدمات‌رسانی به گردشگران در این جزیره مطلوب است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی با بیان این مطلب در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم افزود: پیش‌بینی می‌شود حجم سفرهای نوروزی‌۱۴۰۲ و حضور گردشگران در مناطق آزاد کشور رشد محسوسی داشته باشد.

وی ادامه داد: بین ۶ تا ۷میلیون نفر در تعطیلات نوروزی به مناطق آزاد کشور سفر می‌کنند و برنامه‌ریزی‌های لازم برای میزبانی از مسافران و گردشگران در این مناطق انجام شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مناطق آزاد کشور فرصتی کم‌نظیر را برای خدمات‌رسانی هدفمند و معرفی ظرفیت‌های تجاری، فرهنگی‌ و گردشگری این مناطق فراهم آورده است.

عبدالملکی عنوان نمود: توسعه عوامل رفاهی ازجمله نظافت و زیباسازی محیط‌های شهری و گردشگری در میزبانی شایسته از گردشگران دارای اهمیت بالایی است و خوشبختانه از این نظر کارهای خوبی را در قشم شاهد هستیم.

وی اظهار داشت: تیم‌های خدماتی نیز باید با برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات در فصول پرتردد به‌ویژه ایام تعطیلات نوروزی تلاش کنند و شرایط رفاه گردشگران فراهم باشد.

 

عملکرد منطقه آزاد قشم امیدآفرین است

مشاور رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: اقدامات و پیشرفت‌های صورت گرفته در مناطق آزاد به‌ویژه منطقه آزاد قشم امیدبخش است و این فعالیت‌ها باید باتوجه نیاز امروز و شرایط موجود به منظور امیدآفرینی برای مردم و گردشگران تبیین گردد.

عبدالملکی افزود: حضور گردشگران فرصت مطلوبی است برای معرفی تمامی پیشرفت های اقتصادی مناطق آزاد کشور در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی که باید از آن بهره گرفت.

وی بیان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد ترافیک سنگین در مبادی ورودی جزیره قشم نیستیم و روند ورود گردشگران به خوبی درحال اجرا است.

عبدالملکی، فراهم شدن امکان پهلوگیری همزمان هشت لندینگ‌کرافت برای جلوگیری از معطل ماندن گردشگران در زمان ورود به جزیره قشم و همچنین نظارت بر توزیع اقلام موردنیاز مسافران از اقدامات بسیار مطلوبی است که امیدواریم همچنان تداوم یابد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز شاهد حضور پرتعداد گردشگران در جزیره قشم باشیم و انتظار است ستاد خدمات اجرایی خدمات سفر قشم تا دهه نخست اردیبهشت‌ماه‌۱۴۰۲ به فعالیت منسجم خود ادامه دهد.

گفتنی است، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با حضور افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، عادل پیغامی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و روسای کمیته‌های تخصصی ۱۷گانه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم برگزار شد.