در فاز دوم افتتاح پروژه‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد میزبان معاون اول رئیس‌جمهور

فاز دوم افتتاح پروژه‌های سرمایه‌گذاری عمرانی و صنعتی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، امروز پنجشنبه (10شهریور) با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، همزمان در 4منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی اروند، کیش، ارس و انزلی و 5منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پتروشیمی، ارگ جدید بم، سهلان و لرستان به انجام می‌رسد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن اعلام این خبر افزود: بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری عمرانی و صنعتی در ۴منطقه آزاد اروند، کیش، ارس و انزلی و در ۵منطقه ویژه‌ اقتصادی انرژی پارس، پتروشیمی، ارگ جدید بم، سهلان و لرستان با مجموع سرمایه‌گذاری بیش از ۱٫۱۸۰٫۰۰۰میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۲۲هزار نفر، در یک سالگی دولت سیزدهم به وقوع می‌پیوندد.

حسن خانلری اظهار کرد: در فاز نخست افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم که اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور رئیس محترم ‌جمهور صورت پذیرفت، ۸۲پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در ۵منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی قشم، ارس، کیش، انزلی و ماکو و ۷منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد، بجنورد و نمین به بهره‌برداری رسیدند.

وی ادامه داد: دومین فاز افتتاحیه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پنجشنبه هفته جاری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، و با بهره‌برداری از ۵۱پروژه و کلنگ‌زنی و شروع به عملیات اجرایی ۲۰پروژه سرمایه‌گذاری، عمرانی و صنعتی به انجام می‌رسد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اذعان نمود: مناطق آزاد کشور با مشوقات و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، پیشران و پشتیبان تولید، نیروی محرکه صادرات غیرنفتی و سازو‌کاری ثابت شده برای گذر کشورها از تنگناهای اقتصادی هستند.

خانلری تصریح کرد: وجود ۸منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی و ۳۳منطقه ویژه اقتصادی در سه‌دهه گذشته در کشور و قرار گرفتن این مناطق بر سر راه کریدورهای بین‌المللی، بستر جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار و امن در مناطق مرزی کشور را فراهم کرده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان به ایجاد ۷منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی جدید در کشور اشاره کرد و خاطرنشان نمود: با مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد برای اولین بار از بدو تاسیس این مناطق در کشور و اهدافی که برای این مناطق در اقتصاد مقاومتی تعریف شده، نشان می‌دهد مناطق آزاد باید رویکرد تولید‌محور و صادراتی در پیش بگیرند و منطبق بر همین اصول، پس از افتتاح ۸۲پروژه در اردیبهشت‌ماه سال جاری، فاز دوم افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مقارن با هفته دولت به انجام می‌رسد.