دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت:

درخواست بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد در نشست سران قوا

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد اروند گفت: ۱۳دی‌ماه قانونی ابلاغ شد که اکنون تولیدکننده باید دو تا سه‌بار مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند، از این‌رو درخواست داشتیم این موضوع در جلسه سران قوا مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خوزستان که به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند و با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: مرز بین‌المللی شلمچه تاثیر بسیار زیادی در حوزه تجارت، ترانزیت و گردشگری دارد، اما متاسفانه این ظرفیت اکنون تعطیل مانده که امید است با عملیاتی شدن پایانه صادراتی شلمچه، شاهد تغییر در وضع موجود باشیم.

وی توریسم علمی را باعث بهبود معیشت دانست و اذعان نمود: سرمایه‌گذار وقتی در منطقه حضور پیدا می‌کند که قوانین خلق‌الساعه وجود نداشته باشد و مشوق‌هایی تعیین شود.

مشاور رئیس‌جمهور افزود: منطقه آزاد باید خارج از محدوده گمرکی باشد، ۱۳دی‌ماه قانونی ابلاغ شد که براساس آن اکنون تولیدکننده باید دو تا سه‌بار مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند، که درخواست داشتیم این موضوع در جلسه سران قوا مورد بررسی قرار گیرد.

سعید محمد تصریح کرد: وقتی موضوعی درخصوص مناطق آزاد مطرح می‌شود، باید تیم کارشناسی از مناطق آزاد حضور داشته باشند.

مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی با تاکید بر اینکه قانون وضع شده اخیر مجلس باید متوقف شود، خاطرنشان کرد: اختلافات جزیره‌ای باید رفع شود؛ چراکه این نوع نگاه باعث عدم منفعت برای تولیدکننده می‌گردد.