دکتر کردی در دومین همایش بین‌المللی معرفی سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران:

چابهار قابلیت رقابت با بنادر گوادر، صحار و دُقُم را دارد دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‌، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مرتضی بانک دبیر […]

چابهار قابلیت رقابت با بنادر گوادر، صحار و دُقُم را دارد

دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‌، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری کشور، عبدالرحیم کردی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار و جمعی از مسئولین و سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برگزار گردید.

در این همایش و در پنل فرصت‌های سرمایه گذاری چابهار، دکتر حضور عبدالرحیم کردی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار سخنرانی نمود.

وی در خصوص ویژگی‌ها و ظریفت‌های منطقه متبوع خود چنین اظهار داشت: ویژگی چابهار در مقایسه با سه بندر گوادر در شمال دریای عمان و صحار و دُقُم در جنوب دریای عمان به لحاظ پتانسیل و ظرفیت‌های موجود امکان رقابت دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: علاوه بر این ظرفیت‌ها، زیرساخت و مشوق و امکاناتی نیاز است که در زمان مناسبی حضور سرمایه‌گذار را در منطقه تضمین کند. آنچه در چابهار تلاش کردیم مهیا شود، کوتاه کردن زمان شروع کسب و کار و فرآیندهایی که منجر به کسب و کار می شود؛ است.

دکتر کردی گفت: فضای مناسبی برای کسب و کار در دوران پسابرجام در چابهار فراهم می‌کنیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: در توسعه منطقه آزاد چابهار دو صنعت پتروشیمی و فولاد هدفگذاری شده و همچنین احداث اولین نیروگاه در منطقه که با سرمایه‌گذاری شرکت مپنا در دست احداث است.

وی اظهار داشت: به دنبال توسعه اشتغال در صنایع کوچک و متوسط در منطقه هستیم. اشتغال در زمینه شیلات، صنایع پایین دستی (پتروشیمی و فولاد)، صنایع وابسته به محصولات غذایی در دستور کار قرار دارد.

عبدالرحیم کردی اعلام کرد: در حال حاضر ٢۶واحد پایین دستی در منطقه آزاد چابهار در حال فعالیت هستند. هم‌اکنون ٢۶هزار نفر در بخش‌های مختلف در این منطقه اشتغال دارند که انتظار داریم عدد اشتغال در منطقه از مرز ٨٠هزارنفر بگذرد.

بنا به این گزارش، ۳۵۰شرکت از ۳۷کشور در این همایش برای سرمایه‌گذاری در سواحل مکران حضور داشتند.