کیانی در دیدار با سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

راه‌اندازی مرکز بین‌المللی فنی و حرفه‌ای ارس

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌‌ای آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی مرکز بین‌المللی فنی و حرفه‌ای ارس خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مجید کیانی با اشاره به افتتاح مرکز بین‌المللی فنی و حرفه‌ای ارس در روزهای آتی، اظهار داشت: پردیس‌ها باید برای جذب دانشجوی خارجی برنامه‌ریزی کنند. نباید مسیر به‌گونه‌ای طی شود که با فاصله‌گیری از هدفگذاری محل تولید مدرک شوند.

وی اظهار کرد: باید برای مرکز بین‌المللی فنی‌وحرفه‌ای ارس برنامه‌ کوتاه‌مدت و میان‌مدت تعریف و توسط سازمان منطقه آزاد ارس، بر اجرای این برنامه‌ها نظارت شود. خروجی این اتفاقات مبارک باید ملموس باشد و ما شاهد انحراف از هدف تعیین ‌شده نشویم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی فروش کالا، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما در سازمان، زمینه‌سازی برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی است تا ضمن جذب گردشگران با اعمال بسته‌های تشویقی، امکان فروش کالاها و رونق مراکز گردشگری و اقامتگاه‌ها مهیا شود.

همچنین، سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با تقدیر از مدیرعامل منطقه آزاد ارس در حمایت از افتتاح مرکز بین‌المللی فنی‌وحرفه‌ای ارس در راستای احیاء دیپلماسی مهارت، اظهار داشت: هدف از افتتاح این مرکز تربیت نیروهای متعهد و متخصص برای رفع نیاز صنایع استان به‌ویژه مراکز تولیدی و صنعتی منطقه آزاد ارس است.

علی مشایخی با اشاره به اینکه صنایع در مواجهه با کمبود نیروی کار نیاز به حمایت از مهارت‌افزایی و آموزش را درک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای آغاز آموزش کارگاهی در ارس تارلا، کفش دنیلی و جلفاکاران با همکاری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس مجوزهای قانونی صادر شد.