در نشست تخصصی دانشجویان مقطع دکترا اقتصاد دانشگاه تهران با مهندس اکبری‌مقدم عنوان شد:

رشد شاخص‌های اقتصادی با بهره‌مندی از مزیت‌های منحصر‌به‌فرد منطقه آزاد انزلی

جمعی از متخصصین و دانشجویان مقطع دکتری اقتصاد دانشگاه تهران به منظور بررسی ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی در ابعاد مختلف، در نشست صمیمی با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون مسائل اقتصادی گفت‌وگو کردند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی، بیان کرد: منطقه آزاد انزلی به لحاظ قرارگیری در موقعیت استراتژیک، همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر، همچنین دسترسی به بازار بزرگ اوراسیا در حوزه تجارت بین‌الملل، لجستیک و گردشگری مزیت‌های منحصر‌به‌فردی داشته که منجر به رشد شاخص‌های اقتصادی در منطقه شده است.

علی اوسط اکبری مقدم در ادامه به اشاره فعالیت دو بندر در محدوده منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: از دیگر مزیت‌های این منطقه، بهره‌گیری از دو بندر بزرگ، بندر قدیمی انزلی و بندر نوین کاسپین بوده که نقش مهمی در تامین کالای اساسی کشور داشته و این منطقه را به عنوان هاب داد و ستد کالاهای استراتژیک تبدیل کرده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان پیوند دانشگاه و مراکز صنعتی را یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان با کمک متخصصین حوزه اقتصاد بررسی و راهکارهای جدیدی برای آن تدوین نمود لجستیک و تجارت بین‌الملل بوده و در این زمینه سازمان منطقه آزاد انزلی از پیشنهادات متخصصین این امر استقبال می‌کند.

گفتنی است، در ادامه این برنامه، هیات دانشگاه تهران از واحد‌های دانش‌بنیان شهرک صنعتی منطقه و زیرساخت‌های مجتمع بندری کاسپین و ظرفیت‌های گردشگری منطقه بازدید به عمل آوردند و معاونین اقتصادی و بندری سازمان منطقه آزاد انزلی نسبت به تشریح مزیت‌های قانونی و پتانسیل‌های موجود پرداختند.