مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد:

رفع بخشی از مشکلات منطقه آزاد ماکو با حکمرانی واحد و اجرای قانون مناطق آزاد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اجرای ماده‌65 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور گفت: بخشی از مشکلات و مسائل شهرهای منطقه آزاد ماکو با اجرای قانون مناطق آزاد و تحقق حکمرانی واحد در این مناطق رفع می‌شود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حسین گروسی در جلسه‌ای که با حضور اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای ماکو، شوط،‌ پلدشت،‌ بازرگان، یولاگلدی و مرگنلر برگزار شد، افزود: با بازگشت مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی به هدف اصلی و حرکت قطار توسعه در ریل خود، می‌توان بر مشکلات موجود در منطقه خصوصا محرومیت‌زدایی از منطقه فائق آمد.

وی، رسالت و هدف اصلی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی را رفع موانع کسب و کار، ایجاد زیرساخت، تولید ثروت، ایجاد و انتقال صنایع نوین و پیشرو عنوان کرد و اظهار داشت: با تحقق اهداف و رسالت‌های مناطق آزاد، شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی و تاثیرگذاری در تولید ناخالص داخلی ورونق اقتصاد ملی و منطقه‌ای خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، محور توسعه تمام جوامع را نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: بهره‌مندی از فکر و اندیشه نخبگان، دانشجویان و کسانی که احساس مسئولیت در قبال منطقه دارند، برای تدوین نقشه‌راه و طرح جامع برای توسعه منطقه ضروری است.

گروسی به لزوم استفاده از منابع ملی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی مهم در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد باید منطقه آزاد تجاری و صنعتی باشد و برای این موضوع باید تمام زیرساخت‌های لازم برای تجارت و تولید فراهم گردد؛ چراکه منابع محدود منطقه در این خصوص کافی نیست.

وی بیان داشت: برای بهره‌مندی از تجربیات مدیران اسبق سازمان اعلام آمادگی کرده‌ایم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اولویت‌بندی سیاستگذاری‌ها جهت رفع مشکلات و مسائل مربوط به منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد: وسعت زیاد منطقه آزاد ماکو تهدیدی است که با برنامه‌ریزی و سیاستگذاری صحیح می‌توان به فرصت تبدیل نمود.

گفتنی است، در این جلسه اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران به بیان نقطه‌نظرات، مسائل و مشکلات شهرهای خود پرداختند.